השוק

טסלה צנחה ואילון מאסק הפסיד 27 מיליארד דולר, יתאושש מהמשבר?

כבר חודש שמניית טסלה לא מצליחה להתאושש מהמשבר וממשיכה לרדת. מי שנושא בעיקר בעול ההפסדים הוא מאסק עצמו שמחזיק ב-18% ממניות החברה. אבל גם אם המניה של טסלה תמשיך לרדת, מאסק יהיה עדיין עשיר יותר השנה
יהודה לוינגר | 
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/אילון מאסק)
מה עובר על אילון מאסק? הוא מצייץ בלי הכרה, עוזב את הטוויטר ואז חוזר, לא מוותר על המסע לחלל שלו, ומטריל את כל הרשתות החברתיות על מטבעות הקריפטו ביטקוין ודוג'קוין
על פי מדד "פורבס" אילון מאסק, מייסד יצרנית כלי הרכב החשמליים, ירד למקום השלישי מבין עשירי העולם עם 145.6 מיליארד דולר, כאשר מעליו המיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו אשר מחזיק באימפריה האחראית על מותגי על כמו לואי ויטון עם 153.7 מיליארד דולר, ובמקום הראשון מייסד אמזון, ג'ף בזוס, עם 176.3 מיליארד דולר. ביל גייטס מסתפק במקום הרביעי והצנוע עם 125 מיליארד דולר.
מאסק, שלרגע גם כבש את פסגת עשירי העולם, לא מפסיק להפסיד כסף בתקופה האחרונה. חברת "טסלה" שהשתוללה בבורסה ותמיד נחשבה כמסוכנת, פתאום הפכה לפחות אטרקטיבית בעיני המשקיעים ושבוע שעבר היא צנחה ב-11.5%. מי שנשא בעיקר בעול ההפסדים היה מאסק עצמו שמחזיק ב-18% ממניות החברה.
על פי בלומברג, מייסד טסלה הפסיד לא פחות מ-27 מיליארד דולר, ירידה השווה לכל הונו של המקום ה-52 בעשירי העולם של בלומברג - מייסד שואבי האבק דייסון, ג'יימס דייסון.  בבלומברג מעריכים יותר את מאסק ומביאים לו את המקום ה-2 עם 157 מיליארד דולר.
נזכיר, שבשנת 2020 מניית טסלה זינקה בלא פחות מ-743%, מה שהעלה אותה למקום ה-5 ברשימת החברות היקרות ביותר בשוק. מאז המניה המשיכה לטפס גם בתחילת 2021 עד סוף חודש ינואר, מאז החלה מגמה שלילית. המניות איבדו כשליש מערכן והורידה את שווי השוק של טסלה למקום ה-7 אחרי פייסבוק וברקשייר הת'אווי של וורן באפט.
אם בשיאה, המניה של טסלה נסחרה ב-883.90 דולר, ביום שישי האחרון היא נסגרה מתחת ל-600 דולר, ובשעות אלו היא נסחרת סביב שער של 577.60 דולר. אבל גם אם המניה של טסלה תמשיך לרדת, אילון מאסק עדיין יהיה עשיר יותר בשנת 2021.
איך זה קורה? בידיו של מאסק ארבעה מענקים לרכישת 8.4 מיליון טסלה, כל אחד מהם משנת 2020. כל מענק כזה שווה 4.5 מילארד דולר, כאשר גם השנה, בשנת 2021 הוא יקבל אופציות לרכישות נוספות של החברה. יש לציין כי מאסק לא רק שלא מימש מעולם את האופציות שניתנו לו, הוא גם לא מכר מעולם מניות של טסלה, שלא כמו אחיו הצעיר. נזכיר גם שמאסק הוא הבעלים של החברה הפרטית SpaceX שגייסה לפני כמה שבועות 850 מיליון דולר  מה שהקפיץ את שווי החברה ב-74%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה