השוק

שופרסל עושה לחרדים את החיים קלים? זה מה שקורה ב'יש חסד'

בעוד שופרסל נקנסה בכ-2 מיליון שקלים על ידי הרשות להגנת הצרכן בגין אי סימון מחירים בסניפיה העסקיים, ברשת-הבת שלה, המשרתת את המגזר החרדי, מציגה מודל מתקדם ושקוף יותר לצרכן. בניגוד לשיטת המדבקות המסורתית, יש חסד בחרה בפתרון חדשני עבור מוצרי המותג הפרטי שלה: הדפסת המחיר ישירות על אריזות המוצרים
מערכת ice |  1
שופרסל חוברת לשלוש ענקיות בינלאומיות (צילום shutterstock)
אחרי שהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת שופרסל בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 2,125,167 שקל, כעת ב-N12 חושפים מה ההבדל בין הרשת שפונה לקהל הרחב לעומת יש חסד, הרשת שמיועדת יותר למגזר החרדי.
על פי חדשות 12, בעוד שופרסל נקנסה בכ-2 מיליון שקלים על ידי הרשות להגנת הצרכן בגין אי סימון מחירים בסניפיה העסקיים, מתברר כי דווקא רשת-הבת שלה, יש חסד, המשרתת את המגזר החרדי, מציגה מודל מתקדם ושקוף יותר לצרכן. בניגוד לשיטת המדבקות המסורתית, יש חסד בחרה בפתרון חדשני עבור מוצרי המותג הפרטי שלה: הדפסת המחיר ישירות על אריזות המוצרים כבר בשלב הייצור במפעל. גישה זו לא רק מייתרת את הצורך בהדבקת מדבקות מחיר בסניפים, אלא גם מבטיחה שקיפות מלאה ונגישות מידית למחיר עבור הצרכנים.
המעבר להדפסת מחירים על האריזות מייצר השלכות משמעותיות מעבר לנוחות הצרכן. לפי קרן נהיר, יועצת שיווק ופיתוח עסקי, שיטה זו למעשה מגבילה את יכולתן של רשתות השיווק לבצע העלאות מחירים תכופות ופתאומיות, שכן שינוי מחיר מחייב הדפסה מחדש של האריזות - בניגוד לגמישות שמאפשרת שיטת המדבקות המסורתית. פער זה בין התנהלות שופרסל לבין רשת-הבת שלה מדגיש את האפשרות ליישם פתרונות צרכניים מתקדמים, גם כשמדובר ברשתות שיווק גדולות.
כזכור, הקנס מגיע כחודש אחרי הקנס שחטפה רשת רמי לוי על עבירה דומה. החברה היא קמעונאית גדולה המוכרת מגוון מוצרי מזון וצריכה ומפעילה מעל 300 סניפים בפריסה ארצית. בנוסף, החברה מפעילה סניפים בפורמט סיטונאי בשם " המפיץ סיטונאות מזון - cash & carry". סניפים אלו מוצגים ככאלו המיועדים למכירה לסיטונאים אך בפועל הם פתוחים לכל דורש, לרבות לצרכנים פרטיים.

ממצאי חקירת הרשות כוללים אי הצגת מחיר - נמצא כי לא הוצגו מחירים על גבי כלל המוצרים בבית העסק, אי הצגת המחיר ליחידת מידה – נמצא כי לא הוצגו מחירים ליחידות מידה על גבי כלל המוצרים בבית העסק, הצגת מחיר לא כולל מע"מ - הוצב שילוט מחיר אשר לא כולל מע"מ וכן הפרת חובת גילוי - לא הוצג שילוט המגלה לצרכן את רשימת מוצרי המזון בפיקוח לגבי חלק מהמוצרים. במקביל, נמצא כי קיים אי סימון ארץ ייצור – לא הוצג סימון ארץ ייצור באופן בולט וצמוד לתוצרת חקלאית וכן גם הטעיה - נמצא כי הוצגו מחירים בהילך לא חוקי.
סעיפי החוק שהופרו: סעיף המורה על הצגת המחיר הכולל על גבי טובין, מחיר של נכס או שירות המוצע לצרכן יהיה המחיר הכולל בלבד, המגלם בתוכו את סך כל המיסים, גילוי כל פרט מהותי. המחיר המפוקח של מספר מוצרי מזון הינו פרט מהותי. תקנות מזון בפיקוח קובעות כי עוסק המוכר מוצר מזון בפיקוח יציב שלט, בסמוך ככל האפשר למוצרי מזון בפיקוח, המגלה לצרכן את רשימת מוצרי מזון בפיקוח הסמוכים לשלט ואת מחירו הכולל של כל מוצר, איסור הטעיה של הצרכן בכל עניין מהותי בעסקה, סעיף המורה על סימון ארץ הייצור באופן בולט וצמוד לתוצרת החקלאית וסעיף מורה על הצגת המחיר ליחידת מידה על גבי הטובין או באמצעות תווית מדף בסמוך לטובין.
קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מסר: "מדובר בהפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן, הפוגעות בזכות הבסיסית של הצרכנים לקבל מידע ברור ושקוף על המוצרים והשירותים שהם רוכשים. הרשות לא תתפשר על זכויות הצרכן ותפעל בנחישות נגד כל גורם המפר את הוראות החוק ופוגע בצרכנים. הצגת מחירים מדויקים ושקופים היא זכות בסיסית ולא נהסס להטיל סנקציות על מי שלא עומד בדרישות החוק".
שופרסל מסרה בתגובה ל-ice: "החברה פועלת על פי דין, ולכן סבורה שאין בסיס לכוונת החיוב. הודעת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן טרם התקבלה על ידי החברה, ולכשתתקבל החברה תתייחס אליה בהליכים המתאימים"/
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה הזוייה
    חינוך מחדש 01/2025/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נדרשת תביעה ייצוגית נוספת, איזה בושה של עסק!
    סגור