השוק
ענקית הרכב מסתבכת ובדרך לקריסה: חייבת 200 מיליון דולר
חברת ג'יו-יה, יצרנית רכב שהוקמה על ידי ענקיות התעשייה ג'ילי ובאידו, פיטרה עובדים במספר מחלקות, תוך שהיא מפרה למעשה את ההבטחות הקודמות שנתנה לציבור על יציבות ארגונית
ענף הרכב הסיני עומד בפני זעזוע נוסף עם קריסתה של חברת ג'יו-יה, יצרנית רכב שהוקמה על ידי ענקיות התעשייה ג'ילי ובאידו בהשקעה של שבעה מיליארד דולר. למרות "הגב" החזק והבעלות האיתנה, החברה מצויה בתהליך של התפרקות הדרגתית, עם פיטורי עובדים, הקפאת זכויות סוציאליות ומשבר תזרימי עמוק.
בסימן של התמוטטות כלכלית, על פי הדיווחים השונים בסין, פיטרה החברה עובדים במספר מחלקות, תוך שהיא מפרה למעשה את ההבטחות הקודמות שנתנה לציבור על יציבות ארגונית. מצב זה איננו יוצא דופן בתעשייה הסינית, כאשר יצרניות רכב כמו Neta ו-Dayun חוות משברים דומים של אי-וודאות ופיטורים תכופים.
במהפכה דרמטית, עובדי החברה פלשו למשרדים בניסיון לקחת ציוד משרדי ומחשבים כפיצוי על משכורות ופיצויים צפויים. החברה, שמכרה כ-14 אלף מכוניות השנה ב-130 סוכנויות, עומדת בפני קריסה סופית שתשפיע על אלפי רוכשי רכב סיניים.
גורמים בתעשייה מדווחים על חובות בסך 200 מיליון דולר של ג'יו-יה לג'ילי עבור חלפים ועלויות מחקר ופיתוח. תוצאת הדבר היא עצירת מוחלטת של ייצור הרכבים, דבר שמשמעותו הפסקת תמיכה טכנית, עדכוני תוכנה ומערכות בטיחות לבעלי הרכבים.
המהלכים האחרונים מסמנים משבר עמוק בתעשיית הרכב הסינית, המאותגרת בתחרות הגלובלית ובקשיים כלכליים הולכים וגוברים. בעלי מכוניות ג'יו-יה מנסים כעת למכור את רכביהם בכל מחיר, תוך הבנה כי התמיכה העתידית עומדת בסימן שאלה גדול.
עוד ב-
כזכור, לא מזמן גם ניסאן הסתבכה מאוד מבחינה כלכלית ולפניה פיסקאר שנאלצה להודיע על פשיטת רגל בשל חובות ענק שצברה וירידה משמעותית במסירת הרכבים שלה שגרמו לכך שלא יכולה להמשיך את פעילותה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה