השוק
מחקר חדש חושף: כמה עלתה לישראל מתקפת החות'ים?
מתקפות החות'ים שינו עד בלתי הכר את מפת הסחר העולמית, הסיטו נתיבי שיט, העלו את מחירי התובלה ולירידה מדאיגה בערך הסחר בין אסיה לאירופה ולים התיכון. האם ישראל נפגעה מהמהלך?
עד כמה הושפעה הכלכלה הישראלית מתקיפות החות'ים וכיצד היא עומדת בהשוואה למדינות אחרות? כל הפרטים
מתקפות החות'ים על כלי שיט בים האדום מחוללות תמורות במפת נתיבי השיט הבין-לאומיים. ממצאי מחקר שערכו חגי אטקס מבנק ישראל וניצן פלדמן מאוניברסיטת חיפה חושפים כי ישראל כמעט לא נפגעה. המרחק הימי בין סין לישראל גבה בכ-114%, היבוא לישראל מאסיה ואוקראינה לא מתערער ומחירי היבוא לא עלו דרמטית.
למרות שהמתקפות שינו את מפת הסחר העולמית והסיטו נתיבי שיט וגרמו לעליית מחירי התובלה ולירידה משמעותית בערך הסחר בין אסיה לאירופה ולים התיכון - ישראל לא נפגעה.
מתקפות החות'ים פגעו ב-10% בערך הסחר שעובר דרך הים האדום ולעלייה במחירי התובלה הימית מסין לאירופה ולים התיכון. מדינות ה-OECD לחופי הים התיכון, כמו יוון, טורקיה, איטליה, צרפת וספרד, ראו את השותפים ביבוא מאסיה מתרחקים.
עוד ב-
אלא שבפברואר-מרץ 2024 נרשמה דרמה, מחירי התובלה מסין לארה"ב טיפסו, בעוד מחירי התובלה מסין לאירופה ולים התיכון רשמו יציבות. הסחר דרך הים האדום התעורר מחדש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה