השוק

מאנדיי סגרה רבעון שלישי מוצלח - אז למה המניה צונחת?

רק לפני כחודשיים הודיעה ענקית התוכנה הישראלית מאנדיי, שחצתה את רף מיליארד הדולר בהכנסה חוזרת, וכעת, באופן לא מפתיע, היא מציגה תוצאות טובות מאוד ברבעון השלישי, עם נאמנות לקוחות גבוהה וזינוק במספר המשתמשים
שרון בירקמן | 
ערן זינמן ורועי מן, מאנדיי (צילום נתנאל טוביאס)
חברת מאנדיי (monday.com), המספקת מערכת הפעלה ארגונית לניהול תהליכי עבודה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2024. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-251 מיליון דולר, גידול של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, החברה חצתה לראשונה את רף מיליארד הדולר בהכנסה שנתית חוזרת (ARR), עשור בלבד לאחר הקמתה.
הנתונים הטובים לא עזרו למניית מאנדיי, שצללה ב-13% במסחר המוקדם. למרות הכנסות חזקות וגידול במספר הלקוחות המשלמים ובנאמנות הלקוח, המשקיעים מתמקדים בתחזיות לרבעון הרביעי - ואלה דומות להערכות בשוק. שינויים בהנהלת בחברה - מינוי ה-COO החדש עדי דר ועזיבת סמנכ"ל ההכנסות יוני אושרוב ללא הודעה על מחליף, בשלב זה - גם הם לא תורמים לשקט אצל המשקיעים. 
זו אינה הפעם הראשונה שמניית מאנדיי צונחת לאחר פרסום דוחות טובים. בתחילת השנה צנחה מניית החברה ב-16.5% לאחר פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של 2023, למרות שגם אותו רבעון היה חזק במיוחד לחברה. גם כאן, ההערכות היו שתחזית הצמיחה הסולידית היתה אחראית לביצועי המניה.
מאנדיי הציגה הפסד תפעולי (GAAP) של 27.4 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 2.5 מיליון דולר בלבד ברבעון השלישי של 2023. שיעור ההפסד עמד על 11% לעומת 1% בלבד באותה התקופה אשתקד. הרווח התפעולי (Non-GAAP) עמד על 32.2 מיליון דולר לעומת 24.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023; מדובר בשיעור רווח תפעולי של 13%, בדומה לרבעון המקביל. 
ההפסד הנקי ומדולל למניה (GAAP) עמד על 0.24 דולר, לעומת רווח של 0.15 דולר באותה התקופה אשתקד. הרווח הבסיסי למניה (Non-GAAP) עמד על 0.90 דולר לעומת 0.68 דולר ברבעון המקביל, הרווח המדולל למניה (Non-GAAP) עמד על 0.85 דולר לעומת 0.64 דולר ב-2023. 
תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 86.6 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי בסך 82.4 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 66.6 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי בסך 64.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023.
שיעור ה-Net Dollar Retention (סך ההכנסות מלקוחות קיימים לאחר שינויים במנויים, כולל שדרוגים, צמצומים ונטישות) הגיע ל-111%, כאשר בקרב לקוחות עם יותר מ-10 משתמשים נרשם שיעור של 114%, ו-115% ללקוחות בעלי ARR מעל 50,000 דולר או 100,000 דולר. 
מאנדיי דיווחה על גידול במספר הלקוחות המשלמים: נכון ל-30 בספטמבר 2024, מספר הלקוחות המשלמים עם יותר מ-10 משתמשים עמד על 58,760, גידול של 13% מהשנה שעברה. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR מעל 50,000 דולר זינק ב-40%, ואלה עם ARR מעל 100,000 דולר - ב-44%. לקוח שני בגודלו של החברה, חברת טכנולוגיה בינלאומית, יותר מהכפיל את מספר המשתמשים מ-25,000 ל-60,000.
לרבעון הרביעי של 2024, מאנדיי צופה הכנסות בטווח של 260 עד 262 מיליון דולר, גידול של 28% עד 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי (Non-GAAP) צפוי לעמוד על 29 עד 31 מיליון דולר, ושיעור תזרים המזומנים החופשי על 63 עד 66 מיליון דולר, עם מרווח של 24% עד 25%.
לסיכום שנת 2024, מאנדיי צופה הכנסות כוללות של כ-964 עד 966 מיליון דולר, גידול של כ-32%. הרווח התפעולי (Non-GAAP) הצפוי הוא 121 עד 123 מיליון דולר, ותזרים מזומנים חופשי של 286 עד 289 מיליון דולר עם מרווח תזרים מזומנים של כ-30%.
רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי: "מאנדיי מסכמת רבעון שלישי חזק, תוך התמקדות בהעמקת יכולות המוצר שלנו וחיזוק הפלטפורמה על מנת לתמוך בלקוחות בגדלים שונים ובמגוון תעשיות. הגענו לאבן דרך משמעותית במסע שלנו כחברה עם חציית רף המיליארד דולר בקצב ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR), ואנחנו מצפים ומתרגשים  להיכנס לשלב הבא בהמשך הצמיחה של החברה, תוך התבססות על התשתית החזקה שבנינו".
אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי: "אנו שבעי רצון מהתוצאות ברבעון השלישי, עם צמיחה יציבה בהכנסות וברווחיות, שיפור במדדי שימור הלקוחות, ככל שאנו ממשיכים להגדיל את מספר הלקוחות שלנו ולהתרחב ללקוחות גדולים יותר. בראייה קדימה להמשך שנת 2024  ולקראת שנת 2025, אנו מאמינים   ביכולת שלנו לשמור על המשך צמיחה חזקה ויעילה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה