השוק

איביי רשמה רבעון שלישי טוב. אז למה בכל זאת המניה צוללת?

איביי פרסמה את דוחות הרבעון השלישי עם ביצועים שהיו טובים יותר מהתחזיות לרבעון. עם זאת, התחזית לרבעון הרביעי משקפת יציבות בגלל הבחירות, מזג אוויר ותקופת חגים קצרה במיוחד – וערך המניה צלל ב-9%
שרון בירקמן | 
איביי (צילום ויקיפדיה)
מניית איביי (eBay) רשמה ירידה חדה של כ-9% במסחר המאוחר לאחר פרסום תחזית מאכזבת לרבעון הרביעי, אף שעמדה בצל נתונים פיננסיים חיוביים יחסית שפרסמה החברה לגבי ביצועיה ברבעון השלישי.
איביי דיווחה על רווח של 1.19 דולר למניה והכנסות בסך 2.58 מיליארד דולר – שניהם מעל הציפיות של LSEG, שעמדו על רווח של 1.18 דולר למניה והכנסות של 2.55 מיליארד דולר. עם זאת, התחזית לרבעון הנוכחי משקפת יציבות יחסית עם תחום הכנסות של 2.53 עד 2.59 מיליארד דולר, המייצג ירידה או עלייה של כ-1% בהשוואה שנתית. תחזית זו נמוכה מציפיות האנליסטים שהעריכו הכנסות של 2.65 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לפי StreetAccount. בנוסף, החברה צופה רווח מתואם של 1.17 עד 1.22 דולר למניה – בעוד תחזית הקונצנזוס עומדת על 1.22 דולר למניה.
לדברי מנכ"ל איביי התחזית המאכזבת נובעת מגורמים חד-פעמיים, בהם תנאי מזג האוויר הסוערים בתחילת הרבעון, וכן הסחות הדעת שנוצרות לקראת הבחירות לנשיאות בארצות הברית. בנוסף, עונת החגים השנה קצרה יחסית, עם חמישה ימים פחות בין חג ההודיה לחג המולד, בהשוואה לשנה שעברה.
איביי מתמודדת עם תחרות הולכת וגוברת מצד יריבות גדולות כמו אמזון, וולמארט ואתר אטסי, וכן מצד ענקיות האיקומרס הזולות כמו שיין (Shein) וטמו (Temu). החברה השקיעה באסטרטגיה המתמקדת בקטגוריות ייחודיות כמו נעלי ספורט לאספנים, מוצרי יוקרה משומשים וחלקי רכב, זאת במטרה לחזק את נאמנות הקונים והמוכרים באתר. במסגרת זו הושקו גם כלים מבוססי בינה מלאכותית המספקים המלצות מותאמות אישית לקונים ומייעלים את תהליך פרסום המוצרים באתר. לדברי סמנכ"ל הכספים של איביי, הדבר סייע לצמיחה מתמשכת במחזור הסחורות הגולמי (GMV), כלומר ערך הדולרי של מוצרים שנמכרו באתר, שצמח ב-2% לעומת השנה הקודמת והגיע ל-18.3 מיליארד דולר – מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 18.1 מיליארד דולר, לפי נתוני StreetAccount.
מסקר שנערך על ידי דלויט (Deloitte) עולה כי הסחות הדעת הנובעות מהבחירות לנשיאות ותנאי מזג האוויר הבלתי צפויים ישפיעו על צרכנים בעונת הקניות הנוכחית; גם אמזון הדגישה גורמים דומים בהקשר לתחזיות חלשות בדוחות האחרונים שלה. עם זאת, איביי ממשיכה לראות ביקוש מצד צרכנים הנהנים מהאפשרות לקנות מוצרים משומשים ומחודשים במחירים משתלמים – יתרון כלכלי בתקופות הכלכלית הנוכחית, כך לדברי מנכ"ל החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה