השוק

לאחר הרעלת המזון הקטלנית: מכירות מקדונלד'ס עלו ב-3%

מקדונלד'ס פרסמה את הדוחות שלה לרבעון השלישי וחשפה עלייה של 3% במכירות, נתון מרשים במיוחד על רקע החולשה הכללית בענף ההסעדה. לעלייה במכירות אחראיות בעיקר פעילויות שיווק
מערכת ice | 
מחירים ברשת מקדונלד'ס (צילום shutterstock)
מקדונלד'ס פרסמה את הדוחות שלה לרבעון השלישי, עם רווחים והכנסות גבוהים מהתחזיות של וול סטריט. המסעדות בארצות הברית הצליחו להתגבר על הירידה במכירות מהרבעון הקודם. עם זאת, המשקיעים מודאגים מפגיעה נוספת במכירות בארצות הברית עקב מגיפת אי קולי שפרצה לאחרונה ב-13 מדינות וקשורה להמבורגר רבע פאונד של מקדונלד'ס. נכון ליום ראשון מדובר ב-75 נדבקים, כולל מקרה מוות אחד של אדם מבוגר.
מניות ענקית ההסעדה ירדו ביותר מ-1% במסחר לפני פתיחת השוק. במהלך הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, הרווח המתואם למניה עמד על 3.23 דולר, לעומת תחזית של 3.20 דולר. הכנסות החברה עמדו על 6.87 מיליארד דולר, גבוהות מהתחזית של 6.82 מיליארד דולר ועלייה של 3% במכירות. מקדונלד'ס רשמה רווח נקי של 2.26 מיליארד דולר, או 3.13 דולר למניה, ירידה מ-2.32 מיליארד דולר, או 3.17 דולר למניה, בשנה שעברה. 
מכירות החנויות הקיימות העולמיות של הרשת ירדו ב-1.5%, ירידה משמעותית יותר מהתחזית של וול סטריט, שעמדה על 0.6%. זהו הרבעון השני ברציפות שבו מכירות החנויות הקיימות של החברה ירדו. מכירות החנויות הקיימות בארצות הברית עלו ב-0.3%, מה שאיפשר לחברה להתאושש מהירידות ברבעון הקודם. העלייה היתה נמוכה מהערכת StreetAccount לעלייה של 0.5% . גם תנועת הלקוחות במסעדות בארצות הברית ירדה במקצת.
לעלייה במכירות אחראיות בעיקר פעילויות שיווק, ובראשן מבצע מוצלח של השקת ארוחה מוזלת ב-5 דולר בסוף יוני. מאחר ששוק ההסעדה בארצות הברית במשבר וסועדים מצמצמים את ההוצאות על מסעדות, מקדונלד'ס והמתחרות שלה נאלצות להסתמך על הנחות וטריקים שיווקיים אחרים כדי להחזיר את הלקוחות למסעדות. באוגוסט, למשל, השיקה מקדונלד'ס כוסות במהדורת אספנים.
שתי החטיבות הבינלאומיות של החברה דיווחו על ירידות חדות יותר במכירות החנויות הקיימות בהשוואה לרבעון הקודם. הסגמנט הבינלאומי, הכולל את צרפת, גרמניה ואוסטרליה, רשם ירידה של 2.1% במכירות החנויות הקיימות. חטיבת השווקים המפותחים הבינלאומיים דיווחה על ירידות של 3.5% במכירות החנויות הקיימות עקב ביקושים חלשים במזרח התיכון ובסין.
במבט קדימה לרבעון הרביעי, לא ברור כיצד התפרצות מגיפת האי קולי תשפיע על המכירות בארצות הברית, במיוחד לאור העובדה שתנועת הלקוחות בארצות הברית ירדה בכ-10% בשלושת הימים שקדמו להודעת המרכז לשליטה ומניעת מחלות (CDC)  על התפרצות המגיפה ביום שלישי האחרון. רשויות הבריאות סימנו את הבצל הקצוץ כסיבת ההתפרצות, מה שאיפשר לרשת המסעדות לחזור להגיש את המבורגר רבע הפאונד למסעדות שנדבקו. מקדונלד'ס הקפיאה את החוזה מול הספק והשבוע ההמבורגר יוגש ללא הבצל הקצוץ. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה