השוק

חברת הענק הישראלית מתרסקת: השווי בצניחה של כ-95%

סולאראדג' מתמודדת עם אתגרים מורכבים יותר בשוק האירופאי. לפי המומחים, בעיית המלאים צפויה להימשך לפחות עד אמצע 2025, כאשר 70% מפעילות החברה מתרכזת בשוק המסחרי הסובל מעודף היצע ובינתיים השווי פחות ממיליארד דולר אחרי שכבר עמד על 20 מיליארד דולר
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
סולאראדג', החברה הישראלית המובילה בתחום הממירים לפאנלים סולאריים, חווה תקופה מאתגרת כאשר שווי השוק שלה צנח לכ-923 מיליון דולר - ירידה דרמטית משיא של 20 מיליארד דולר בקיץ 2022. הירידה החדה במניה מגיעה על רקע תוצאות מאכזבות של המתחרה אנפייז, המהוות לרוב אינדיקציה טובה לביצועי סולאראדג'.
המשבר באירופה, השוק המרכזי של סולאראדג', נובע משלושה גורמים עיקריים: מלאים גדולים שהצטברו בשווי 1.5 מיליארד דולר, תחרות גוברת מצד יצרנים סיניים במחירים נמוכים, וירידה משמעותית במחירי החשמל לאחר שהשוק הסתגל למשבר האנרגיה שנבע מהמלחמה באוקראינה.

בשונה מאנפייז המתמקדת בשוק האמריקאי, שם חוקים חדשים דווקא מעודדים את השימוש בסוללות לאגירת חשמל, סולאראדג' מתמודדת עם אתגרים מורכבים יותר בשוק האירופאי. לפי המומחים, בעיית המלאים צפויה להימשך לפחות עד אמצע 2025, כאשר 70% מפעילות החברה מתרכזת בשוק המסחרי הסובל מעודף היצע.
על פי גלובס, השנה האחרונה הייתה קשה במיוחד לסולאראדג', עם ארבעה רבעונים רצופים של הפסדים, כולל הפסד של 130 מיליון דולר ברבעון השני. החברה נקטה בצעדי התייעלות משמעותיים, כולל שני סבבי פיטורים שהפחיתו את מצבת כוח האדם ל-4,200 עובדים, ולאחרונה אף חוותה חילופי הנהלה עם עזיבתו של המנכ"ל צבי לנדו ומינויו הזמני של רונן פייר לתפקיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה