השוק
חברת התעופה הודיעה על פשיטת רגל: כל הטיסות מבוטלות
חברת התעופה המצרית FlyEgypt, שהודיעה ב-21 באוקטובר על ביטול כל טיסותיה מנמלי התעופה בקהיר ובשארם א-שייח בעקבות קריסה כלכלית
למרות הביקוש הגובר לטיסות והפופולריות של תיירות אווירית, שנת 2024 מסתמנת כשנה קשה במיוחד עבור חברות תעופה ברחבי העולם. שורה ארוכה של חברות, בהן Air Malta, FlyArna הארמנית, LIAT מאנטיגואה וברבודה, וחברות קנדיות כמו Lynx Air ו-Canada Jet Lines, נאלצו להכריז על פשיטת רגל מתחילת השנה.
הצטרפותה האחרונה לרשימה המתארכת היא חברת התעופה המצרית FlyEgypt, שהודיעה ב-21 באוקטובר על ביטול כל טיסותיה מנמלי התעופה בקהיר ובשארם א-שייח בעקבות קריסה כלכלית. החברה, שהוקמה ב-2015 ופעלה בעיקר במזרח התיכון, נקלעה למשבר עמוק לאחר שנאלצה להחזיר את מרבית צי המטוסים שלה בשל אי-חידוש חוזי החכירה.
המשבר של FlyEgypt חושף את המורכבות והסיכונים בענף התעופה: החברה, שבשיאה הפעילה תשעה מטוסים צרי גוף, נותרה עם מטוס בואינג 737-800 בודד, כשהטיסה האחרונה שלה תועדה ב-20 בספטמבר בקו ג'דה-קהיר. רשות התעופה האזרחית המצרית מנעה מהחברה להתחיל בהליכי פירוק לפני שתציג תוכנית לפירעון חובותיה הרבים, כולל חובות לנושים מקומיים וחברות תיירות באירופה.
הסיפור משקף מגמה רחבה יותר בענף התעופה העולמי, כפי שניתן לראות גם במקרה של Spirit Airlines האמריקאית, שמנייתה צנחה בתחילת אוקטובר בעקבות דיווחים על אפשרות לפשיטת רגל, אך התאוששה לאחר חתימת עסקת מימון מחדש. המקרה ממחיש את האתגרים הכלכליים העצומים שעימם מתמודדות חברות תעופה, במיוחד אלו הפועלות במודל עלות נמוכה.
עוד ב-
שאלות רבות נותרו פתוחות באשר לעתיד הנוסעים שכבר רכשו כרטיסים ולגורל החובות של החברה. רשות התעופה המצרית הדגישה כי על FlyEgypt להסדיר את חובותיה המקומיים, כולל תשלומים לחברת הניווט האווירי הלאומית, לשדות תעופה מצריים ולביטוח הלאומי של עובדיה, לפני שתוכל להתקדם בהליכי הפירוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(18):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
14.כי האדיוטים לא טסים לישראלאנליסט 10/2024/28הגב לתגובה זו0 0ושלום לא אמיתי כולו כלב בדיו וסגור
-
אם יטוסו בביטחון - המעבר הקרקעי והימי יפתח לתיירותיותם 10/2024/28הגב לתגובה זו0 0ואז לא יהיה צורך בכלל בטיסות בין מדינות שכנות. גם הפלגה מחיפה לאל עריש או אף מערב מצרים לאלכסנדריה ולביקור מורשת קרב באל עלמיין פשוטה יותר מטיסה, ומאפשרת יותר העברת ציוד ממטוס.סגור
-
13.במקום צוללת אחת של סיסיאר 10/2024/28הגב לתגובה זו0 0המצרי קונה נשק בעשרות מיליארדים כאילו הולך להילחם בסיןסגור
-
12.כשנותנים לערבים מוסלמים לנהליואל הנביא 10/2024/28הגב לתגובה זו0 5הערבים הם כובשים ונטע זר, במצרים, וצאצאי המצרים הקדמונים, הם הקופטים הנוצרים... וכשנותנים לערבים המוסלמים, לנהל, חברות עסקיות פושטות רגל והמדינה, חדלת פרעון ופושטת רגל ויד..סגור
-
11.כתובת על הקירAmer 10/2024/28הגב לתגובה זו1 0כול מצריים. נמכרת כי ראש הברמידה משחטסגור
- טען עוד
-
10.חמוריםמור דרור 10/2024/28הגב לתגובה זו1 0יש חמורים במצריםסגור
-
9.זה רק ההתחלהמאיר 10/2024/28הגב לתגובה זו1 0מקווה שזה יהיה רק הניצוץ שיבעיר את מצריים .ויביאמאותה לפשיטת רגל .סגור
-
8.חברת תעופה? חברה כלכלית!!יוסף המסביר 10/2024/27הגב לתגובה זו4 0המטוסים בחכירה. אז כל הפעילות היא תפעולית ופיננסיתסגור
-
7.החברה הלאומית של מצרים קורסתישראל 10/2024/27הגב לתגובה זו3 0ויונה יהב פותח שדה תעופה בחיפהסגור
-
6.מעניין איך מניה אל על עולה למרות הכול!!!!! (ל"ת)אני 10/2024/27הגב לתגובה זו2 0סגור
-
5.יעברו דרך המינהרות (ל"ת)מ 10/2024/27הגב לתגובה זו4 0סגור
-
4.אללה הוא עכבר (ל"ת)ז' בע' 10/2024/27הגב לתגובה זו5 0סגור
-
3.???? מדינה בוגדת (ל"ת)קיפי 10/2024/27הגב לתגובה זו4 0סגור
-
זהירות מבלו בירדנועם 10/2024/27הגב לתגובה זו1 0חברה מסוכנת שירות לקוחות 0סגור
-
2.שיעזבו את ענף הטיסה המצריםישראלי 10/2024/27הגב לתגובה זו5 0וימשיכו במה שהם טובים. ..שנאה . פרימיטיביות וכמובן ...חומוס ופול , כמו שאר הערביםסגור
-
1.בקרוב בישראייר (ל"ת)יאיר ילד ז 10/2024/27הגב לתגובה זו2 12סגור
-
אבל למה?למה?עופר סוקיה 10/2024/27הגב לתגובה זו5 0לא מספיק בעיות יש לנו?סגור
-
גם ארקיעדני 10/2024/27הגב לתגובה זו0 1עדיין מוכרים כרטיס חזרה מאתונה 700 דולר כולל מזוודות מעל ל 800 דולר וזה רק בכיוון אחד פשוט גזל!!!סגור