השוק

חברת התעופה הודיעה על פשיטת רגל: כל הטיסות מבוטלות

חברת התעופה המצרית FlyEgypt, שהודיעה ב-21 באוקטובר על ביטול כל טיסותיה מנמלי התעופה בקהיר ובשארם א-שייח בעקבות קריסה כלכלית
מערכת ice | 
ביטול טיסה (צילום shutterstock)
למרות הביקוש הגובר לטיסות והפופולריות של תיירות אווירית, שנת 2024 מסתמנת כשנה קשה במיוחד עבור חברות תעופה ברחבי העולם. שורה ארוכה של חברות, בהן Air Malta, FlyArna הארמנית, LIAT מאנטיגואה וברבודה, וחברות קנדיות כמו Lynx Air ו-Canada Jet Lines, נאלצו להכריז על פשיטת רגל מתחילת השנה.
הצטרפותה האחרונה לרשימה המתארכת היא חברת התעופה המצרית FlyEgypt, שהודיעה ב-21 באוקטובר על ביטול כל טיסותיה מנמלי התעופה בקהיר ובשארם א-שייח בעקבות קריסה כלכלית. החברה, שהוקמה ב-2015 ופעלה בעיקר במזרח התיכון, נקלעה למשבר עמוק לאחר שנאלצה להחזיר את מרבית צי המטוסים שלה בשל אי-חידוש חוזי החכירה.

המשבר של FlyEgypt חושף את המורכבות והסיכונים בענף התעופה: החברה, שבשיאה הפעילה תשעה מטוסים צרי גוף, נותרה עם מטוס בואינג 737-800 בודד, כשהטיסה האחרונה שלה תועדה ב-20 בספטמבר בקו ג'דה-קהיר. רשות התעופה האזרחית המצרית מנעה מהחברה להתחיל בהליכי פירוק לפני שתציג תוכנית לפירעון חובותיה הרבים, כולל חובות לנושים מקומיים וחברות תיירות באירופה.
הסיפור משקף מגמה רחבה יותר בענף התעופה העולמי, כפי שניתן לראות גם במקרה של Spirit Airlines האמריקאית, שמנייתה צנחה בתחילת אוקטובר בעקבות דיווחים על אפשרות לפשיטת רגל, אך התאוששה לאחר חתימת עסקת מימון מחדש. המקרה ממחיש את האתגרים הכלכליים העצומים שעימם מתמודדות חברות תעופה, במיוחד אלו הפועלות במודל עלות נמוכה.
שאלות רבות נותרו פתוחות באשר לעתיד הנוסעים שכבר רכשו כרטיסים ולגורל החובות של החברה. רשות התעופה המצרית הדגישה כי על FlyEgypt להסדיר את חובותיה המקומיים, כולל תשלומים לחברת הניווט האווירי הלאומית, לשדות תעופה מצריים ולביטוח הלאומי של עובדיה, לפני שתוכל להתקדם בהליכי הפירוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה