השוק

רבעון שלישי מאכזב לענקית הטיפוח. המנכ"ל: "נרגש את הצרכנים"

מכירות לוריאל ברבעון השלישי עלו בשיעור נמוך מהתחזיות ואכזבו את המשקיעים, בעיקר בגלל דעיכת הצרכנות בסין ומיעוט השקות בארצות הברית. המנכ"ל: "נביא מוצרים חדשים כדי לרגש את הצרכנים"
מערכת ice | 
לוריאל פריז (צילום ויקיפדיה)
ענקית הקוסמטיקה הצרפתית לוריאל אמנם דיווחה על עלייה במכירות ברבעון השלישי אך לא עמדו בתחזיות. זאת, לאחר שירידה באמון הצרכנים בסין פגעה בביקוש למוצרי טיפוח וקוסמטיקה. המכירות במהלך שלושת החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר הגיעו ל-10.28 מיליארד יורו (11.11 מיליארד דולר), עלייה של 3.4% לעומת השנה שעברה, אך נמוך התחזיות האנליסטים לעלייה של 6%. 
בנק RBC ציין כי "הפעם האחרונה שבה לוריאל דיווחה על צמיחה אורגנית כה נמוכה במכירות רבעוניות היתה ברבעון השלישי של 2020, בימים הקודרים של מגיפת הקורונה". 

האנליסטים של ברקליס הוסיפו כי "המשקיעים אמנם היו לחוצים לפני התוצאות, אבל הן עדיין חלשות מהצפוי". מניות לוריאל ירדו ב-20% מאז חודש יוני, ירידה מצטברת של כחמישים מיליארד אירו. זאת, בעקבות חששות המשקיעים בנוגע לצריכה בסין.
צפון אסיה ובעיקר סין, אחראית לכרבע ממכירות קבוצת לוריאל. משבר הנדל"ן הסיני ושיעורי אבטלה גבוהים בקרב צעירים בכלכלה השנייה הגדולה בעולם, הובילו להתנהגות צרכנים זהירה יותר ופגעו בצריכה של מוצרי מותרות. מכירות לוריאל בצפון אסיה ירדו ב-6.5% ברבעון השלישי, זאת לעומת ירידה של 2.4% בשלושת החודשים הקודמים.
המכירות באירופה, האזור הגדול ביותר של לוריאל האחראי לשליש ממכירות הקבוצה, האטו ברבעון השלישי. 
מנכ"ל לוריאל ציין כי ההאטה הגדולה ביותר במכירת מוצרי ההגנה מהשמש וטיפוח העור של החברה נרשמה דווקא בארצות הברית, שם החברה מיעטה להשיק מוצרים חדשים. עם זאת, עלייה של 5.2% במכירות נרשמה בצפון אמריקה בזכות ביקושים למוצרי טיפוח לשיער ובשמים. מנכ"ל החברה התחייב להגדיל את השקת המוצרים החדשים, מאחר שלוריאל כבר לא נהנית מההתעוררות בביקושים שאיפיינה את התקופה שלאחר המגפה. "נביא מוצרים חדשים כדי לרגש את הצרכנים", אמר בשיחה עם אנליסטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה