השוק

מיטב עוצרת הכל: מכירת פעילות האשראי יורדת מהשולחן

העסקה המתוכננת, שהוצעה במאי האחרון, הייתה אמורה לכלול את מכירת מניות מיטב הלוואות ולוטוס אינווסטמנט לפנינסולה, עם תיקי אשראי מצרפיים בהיקף של כמיליארד שקל - 600 מיליון שקל ממיטב הלוואות ו-400 מיליון שקל מלוטוס, אך היא לא תצא לפועל
מערכת ice | 
אילן רביב מנכ"ל מיטב דש (צילום רמי זרנגר יחצ)
בית ההשקעות מיטב הודיע אמש (שלישי) על החלטתו להפסיק את המגעים למכירת פעילות האשראי החוץ בנקאי שלו לחברת פנינסולה. העסקה המתוכננת, שהוצעה במאי האחרון, הייתה אמורה לכלול את מכירת מניות מיטב הלוואות ולוטוס אינווסטמנט לפנינסולה, עם תיקי אשראי מצרפיים בהיקף של כמיליארד שקל - 600 מיליון שקל ממיטב הלוואות ו-400 מיליון שקל מלוטוס.
המהלך המתוכנן היה אמור לחזק משמעותית את מעמדה של פנינסולה, חברת אשראי חוץ בנקאי ציבורית המתמחה בניכיון צ'קים ומתן הלוואות נדל"ן, הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי שוק של 370 מיליון שקל. בתמורה להעברת הפעילות, הייתה אמורה לגדול אחזקתו של מיטב בפנינסולה, שכבר כיום מחזיק ב-57% ממניותיה.

אחד האתגרים המרכזיים שהובילו לכישלון העסקה נעוץ באופי הייחודי של שוק האשראי החוץ בנקאי, בו חברות נמנעות בדרך כלל מרכישת תיקי אשראי קיימים. הסיבה לכך נעוצה במורכבות הרבה של ניתוח תיקי אשראי והעובדה שכל חברה מפתחת ומיישמת נהלי חיתום ייחודיים משלה.
המצב הכלכלי המאתגר בעקבות מבצע חרבות ברזל והריבית הגבוהה השוררת במשק מאז 2022 הוסיפו שכבת מורכבות נוספת למשא ומתן. חברות האשראי נוקטות כיום במשנה זהירות בכל הנוגע לרכישת הלוואות שניתנו טרם המלחמה, מחשש ליכולת ההחזר של הלווים בסביבה הכלכלית הנוכחית.
התפתחות זו משקפת את האתגרים המורכבים בשוק האשראי החוץ בנקאי הישראלי, כאשר חברות נדרשות לאזן בין הזדמנויות צמיחה לבין ניהול סיכונים זהיר בתקופה של אי-ודאות כלכלית. ביטול העסקה מדגיש את הקושי בביצוע עסקאות מיזוג ורכישה משמעותיות בענף, במיוחד בתקופה של חוסר יציבות במשק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה