השוק

מנכ"ל אנבידיה מזנק: נכנס לראשונה לעשיריה הפותחת של עשירי העולם

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, נכנס למקום העשירי ברשימת עשירי העולם. מהרשימה נפלט מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר סטיב באלמר, שירד למקום ה-11. הואנג מחזיק בכ-3.5% ממניות אנבידיה בשווי 122.2 מיליארד דולר
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, נכנס לראשונה לעשרת הגדולים בדירוג המיליארדים של פורבס. הואנג, שהחל את דרכו בשוק התעסוקה כמלצר ועובד ניקיון במסעדת דני'ס, הפך לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם מהפכת הבינה המלאכותית הגנרטיבית של העשור הנוכחי.
הואנג הוא מנכ"ל אנבידיה מאז הקמתה ב-1993 ובעל המניות הגדול ביותר בחברה, גם לאחר שמכר מניות בשווי 713 מיליון דולר בקיץ האחרון. אנבידיה היא החברה המובילה בעיצוב טכנולוגיות הבינה המלאכותית המותאמות ליישומים מתקדמים ומעבדות הגרפיקה שלה הפכו למוצר חם בעקבות השימוש בהן במודלים לשוניים גדולים, כמו זה שמאחורי הצ'אטבוט ChatGPT. על פי מחקר של בנק אוף אמריקה, אנבידיה, בעבר יצרנית השבבים הגדולה בתחום משחקי המחשב, מחזיקה בכ-80% מהשוק המתרחב של מאיצי הבינה המלאכותית.
בספטמבר 2022 הואנג היה שווה 20.6 מיליארד דולר "בלבד", זינוק של 6% בעושרו בתוך שנתיים. הביקוש לטכנולוגיות של אנבידיה התבטא גם בזינוק במחיר המניה ובביצועים הפיננסיים של החברה, עם עלייה של יותר מ-1,000% במחיר המניה בשנים האחרונות. רווחי השנה הנוכחית צפויים לעלות ב-1,400% בהשוואה לתקופה שהסתיימה בינואר 2023. העלייה בעושרו של הואנג התרחשה על רקע עלייה של כ-3% במחיר מניית אנבידיה, שהגיע לשיא כל הזמנים. הואנג מחזיק בכ-3.5% ממניות החברה בשווי 122.2 מיליארד דולר.
הונו של הואנג טיפס ל-123.6 מיליארד דולר ועקף את הונו של המנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט, סטיב באלמר (122.4 מיליארד דולר). השניים החליפו מקומות, כשבאלמר ממוקם כעת במקום ה-11. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה