השוק

זה הסכום המטורף שקרן העושר הגדולה בעולם הרוויחה ברבעון השלישי

ירידת הריבית וזינוק במחירי המניות הביאו לכך שקרן העושר הנורבגית הרוויחה מעל 76 מיליארד דולר ברבעון השלישי. הקרן משקיעה גם בישראל
שרון בירקמן | 
מניות (צילום shutterstock)
קרן העושר הנורבגית חשפה כי רשמה רווח של 835 מיליארד קרונות נורווגיות (76.3 מיליארד דולר) ברבעון השלישי של השנה. על פי ההודעה, הרווח הושג הודות לעלייה בשוק המניות שנגרמה מירידת הריבית.
תשואת הקרן ברבעון עמדה על 4.4%, ירידה של 0.1 נקודות אחוז לעומת מדד הבנצ'מרק שלה. מניות היוו 71.4% מהקרן ברבעון ורשמו תשואה של 4.5%. השקעות אג"ח היוו 26.8% מנכסי הקרן והניבו תשואה של 4.2%.
התוצאות מגיעות זמן קצר לאחר שניהול ההשקעות של בנק נורבגיה, המנהל את הקרן, הזהיר כי חוסר הוודאות הגבוה ושינויים בסיטואציה הגיאופוליטית יגדילו את הסיכונים במניות הגלובליות.

קרן הפנסיה הממשלתית הגלובלית של נורבגיה היא אחד מגופי ההשקעה הגדולים בעולם. הקרן הוקמה בשנות התשעים במטרה להשקיע את ההכנסות העודפות של תעשיית הנפט והגז במדינה, וכיום היא משקיעה ביותר מ-8,760 חברות ב-71 מדינות. נכון ל-30 ביוני, הקרן החזיקה בהשקעות בישראל בשווי 16 מיליארד קרונות (1.41 מיליארד דולר) ב-77 חברות, ובכלל זה חברות בתחום הנדל"ן, הבנקים, האנרגיה והטלפוניה. נכון לסוף ספטמבר, ערכה הגיע ל-18.870 טריליון קרונות (כ-1.7 טריליון דולר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה