השוק

האנליסטים בארה"ב: מי יותר טוב לשווקים - טראמפ או האריס

המשקיעים בארה"ב מתקשים להגיע למסקנות חד משמעיות לגבי מי יהיה טוב יותר לשווקים בארה"ב, קמאלה האריס או דונלנד טראמפ הצבעוני והססגוני; האם חיזוק הקשר עם העולם החופשי יהיה טוב יותר או בדלנות
ניצן כהן |  1
קמלה האריס ודונלד טראמפ (צילום shutterstock)
קצת יותר משבועיים לבחירות בארה"ב והאנליסטים לא מצליחים להגיע למסקנה - מי יותר טוב לשווקים קמאלה האריס או דונלד טראפ הצבעוני. מה שבטוח זה שהמשקיעים מגיעים לשורה על אופי הכהונה, נכון לעכשיו, של שני המועמדים. נזכיר כי הסקרים מצביעים על התמודדות צמודה מאוד בין האריס לטראמפ.
אם כן, קשה מאוד להעריך מי מבין המתמודדים טוב יותר לשווקים אבל בוול סטריט מצוטטים אנליסטים מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם בהערכות האלה: לגבי טראפ, הם אומרים, כי יכול להיות שהוא יהיה טוב לשווקים בשל העובדה שהכהונה הקודמת שלו התאפיינה בשבירת מסגרות סחר עולמיות וכפייה על העולם של הסכמי סחר מוטים לטובת ארה"ב וזה אמור לייצר צמיחה, לפחות בטווח הקצר לכלכלה האמריקאית וזה טוב לשווקים.
מה שמעיב על ההערכות האלה הנוגעות לטראמפ אלה התנודות החדות במצבי הרוח שלו וזה אומר שקשה לצפות את הצעדים שלו שלא תמיד ניתן לאפיין אותם בקווים ברורים או בקווים שמתכתבים בדרך כזו או אחרת על המציאות. אם נכניס למשוואה את החשש מפני פגיעה אפשרית בדמוקרטיה, רצון של נקם במערכת המשפטית וקשרים תמוהים עם ולדימיר פוטין, הרי שאנחנו מקבלים מתכון שמפחיד מאוד את המשקיעים.
לגבי האריס הניתוחים הם למעשה "עוד מאותו הדבר" כלומר חזרה לצמיחה ברת-קיימא על בסיס עקרונות כלכליים מקובלים וזה בסך הכל בסדר אבל אם מכניסים למשוואה את חוסר היציבות הגיאו-פוליטי ואת החשש מפני האריס במסגרתו היא אינה מתבטאת בנושאים שעל סדר היום בצורה חדה וברורה, הרי שזה, לדעת האנליסטים, עלול להכניס את ארה"ב לבעיות מסוג חדש, כמו היגררות למערכות שונות ומשונות ברחבי העולם, מה שיעלה לא מעט כסף ויפגע בכלכלה האמריקאית.
כך או אחרת, המשקיעים, לפחות נכון לעכשיו ולפי ההתבטאויות שלהם בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב, לא מצליחים להגיע למסקנה אחת ברורה אבל ניכר שהחיתוך של האנליסטים דומה מאוד למה שעולה בסקרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד כתבה שלא אומרת כלום (ל"ת)
    # 10/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור