השוק

מחיר הזהב בשיא כל הזמנים: זו ההשפעה של ההסלמה בין ישראל לאיראן

מחיר הזהב בעולם ממשיך לצבור תאוצה והגיע לשיא כל הזמנים - 2,700 דולר לאונקייה. מההסלמה בין ישראל לאיראן, דרך ההחלטה הצפויה על הריבית ועד הבחירות בארצות הברית. אלה הסיבות שהמשקיעים בעולם מסתערים על המתכת הצהובה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן, עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
מחיר הזהב בעולם ממשיך לצבור תאוצה ולשבור שיאים חדשים, אחרי שעלה בימים האחרונים למחיר של 2,700 דולר לאונקייה - שיא כל הזמנים, כשהמשקיעים ממשיכים לשים את מבוטחם בזהב.
לעלייה במחירי הזהב יש מספר סיבות. קודם כל, נתחיל במה שקשור אלינו. ההסלמה במזרח התיכון בין ישראל לאיראן והציפייה לתגובה ישראלית למתקפה האיראנית על ישראל בתחילת החודש,  מקפיצה את מחירי הזהב.
משקיעים בעולם מאבדים בתקופה כזו את האמון בכלכלה, ושמים את כספם על דברים מוחשיים שהערך שלהם עשוי לעלות כמו זהב, יהלומים, תכשיטים וכדומה. בנוסף על כך, ישנן מספר סיבות לעלייה במחירי הזהב.
אחת מהן היא תחזיות האנליסטים לכך שהפדרל רזרב עשוי להוריד את הריבית בארצות הברית בהחלטה הקרובה, מה שנוטה להגביר את הביקוש למתכת הצהובה. גם הבחירות לנשיאות ארצות הברית עושות את שלהן, ועל פי תחזיות, הן גורם נוסף לכך שמחירי הזהב הגיעו לשיא חדש, שכן קיים חוסר ודאות מוחלט בנוגע לשאלה מי יזכה בהן - קמלה האריס או דונלד טראמפ, כשהסקרים צמודים מאוד והמשקיעים נותרים מבולבלים.

בנוסף על כך, גם הירידה בערכו של הדולר נותנת את אותותיה, כאשר משקיעים מעדיפים בימים אלו לשים את כספם כאמור על הזהב, מה שמגביר את הביקוש ומעלה את מחירו עד כדי שיא חדש של כל הזמנים -  2,700 דולר לאונקייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה