השוק

בשווי מיליוני דולרים: חברת המדדים הישראלית נמכרת לבורסה בקנדה

חברת אינדקס מחקר ופיתוח מדדים הישראלית, נרכשת על ידי חברת המדדים הקנדית VettaFi TMX, חברת בת של TMX Group, תמורת שווי שמוערך במיליוני דולרים
מערכת ice | 
בורסה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
חברת אינדקס מחקר ופיתוח מדדים הישראלית, העורכת מדדים מקצה לקצה, מפתחת, מחשבת ומנהלת מדדי מניות ואג"ח בארץ ובחו"ל, רושמת הישג נפלא אחרי שנרכשה היום (שלישי) על ידי חברת המדדים הקנדית VettaFi TMX, חברת בת של TMX Group המתמחה בתחומי עריכת מדדים, דאטה פיננסי ומחקר והפצת ETF.
על פי הדיווח ב"דה מרקר", גורמים בשוק מעריכים ששוויה של העסקה הינה מיליוני דולרים, אך סכום מדויק לא נמסר בדיווח של החברה. אינדקס הוקמה בשנת 2015, ומנהלת מגוון רחב של מדדי השקעה, ביניהם נמנים יותר מ-200 קרנות סל ומחקות, 20 קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות פסיביות ועוד.
כזכור, רק לאחרונה נודע כי בית ההשקעות אלטשולר שחם מרחיב את מגוון הקרנות המחקות מדדי אג"ח שבניהולו. הקרנות המחקות החדשות עוקבות אחר מדדי אג"ח ייחודיים שפיתחה חברת המדדים אינדקס. מדובר בשיתוף פעולה ראשון בין שתי החברות. 
שתי הקרנות הראשונות בסדרה שהונפקו ביום ראשון - 21/07/2024 - הן קרנות אג"ח המורכבות ממנפיקים איכותיים וחזקים בישראל: אגרות חוב של בנקים ואגרות חוב המדורגות בדירוג הגבוה ביותר (5AAA). מועד סיום תקופת התאמת הנכסים למדיניות ההשקעות -4/9/2024).
המדד כולל כיום 34 אגרות חוב של בנקים ישראלים בישראל, שקליות וצמודות מדד בריבית קבועה בדירוג השקעה מקומי, אשר מוחזקות עד לפדיונן הסופי. המח"מ של המדד לא יעלה על 3 שנים במועד הקובע.
המדד כולל כיום איגרות חוב ישראליות קונצרניות צמודות מדד בריבית קבועה בדירוג AAA, הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. מדובר במדד הראשון והיחיד מסוגו של אינדקס, אשר מחויב להשקעה אך ורק בסדרות אג"ח בדירוג AAA - הנחשב לדירוג הגבוה ביותר והאיכותי ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה