השוק

מניית אל על ממריאה: זה הסכום המטורף שירוויחו הבכירים

לא רק בעלי המניות נהנים מהפריחה של חברת התעופה שרשמה הכנסות שיא של 2.5 מיליארד דולר ב-2023, עלייה של 26%, ורווח לפני מס של 125 מיליון דולר לעומת הפסד אשתקד, בכירי החברה, המנכ"לית דינה בן טל גננסיה והיו"ר עמיקם בן צבי ברווח פוטנציאלי ממימוש אופציות של 39 מיליון שקל, בנוסף למשכורות ומענקים נדיבים
מערכת ice |  3
דינה בן-טל גננסיה (צילום דוברות אל על, shutterstock)
בעוד ענף התעופה העולמי מתמודד עם אתגרים חסרי תקדים, אל על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, מציגה סיפור הצלחה מרשים. בעקבות המצב הביטחוני המורכב והפסקת טיסות של חברות זרות, אל על הפכה לשחקן דומיננטי בשוק הישראלי, עם נתח שוק שזינק מ-21% ל-62% ברבעון הראשון של 2024.
על פי כלכליסט, התוצאות הכספיות משקפות את המפנה הדרמטי: הכנסות שיא של 2.5 מיליארד דולר ב-2023, עלייה של 26%, ורווח לפני מס של 125 מיליון דולר לעומת הפסד בשנה הקודמת. הצלחה זו לא נעלמה מעיני המשקיעים. שווי השוק של אל על זינק מעל ל-3 מיליארד שקל, מה שהעלה את שווי החזקותיו של בעל השליטה, קני רוזנברג, בכמיליארד שקל.

אך לא רק בעלי המניות נהנים מהפריחה; בכירי החברה, ובראשם המנכ"לית דינה בן טל גננסיה והיו"ר עמיקם בן צבי, רואים גם הם תגמול משמעותי. הרווח הפוטנציאלי שלהם ממימוש אופציות מגיע ל-39 מיליון שקל, בנוסף למשכורות ומענקים נדיבים.
המגמה החיובית החלה עוד לפני פרוץ המלחמה, עם התאוששות מהקורונה, אך האירועים הביטחוניים האיצו אותה משמעותית. ברבעון הראשון של 2024, הכנסות החברה זינקו ב-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והרווח לפני מס הגיע ל-293 מיליון דולר - יותר מכפול מכל שנת 2023. נתח השוק של אל על ממשיך להיות גבוה משמעותית מהתקופות המקבילות בשנים קודמות, גם כאשר חלה ירידה קלה ברבעון השני של 2024.
למרות ההצלחה המרשימה, אל על ניצבת בפני אתגרים משמעותיים. השוק התחרותי עשוי להשתנות במהירות עם חזרתן האפשרית של חברות זרות, והתלות בתנאים הביטחוניים מהווה גורם סיכון משמעותי. יכולתה של החברה לשמר את הישגיה ולהתאים את עצמה לשינויים בשוק תקבע את עתידה בטווח הארוך. בינתיים, ההצלחה של אל על מדגימה את יכולתה של חברה להפוך משבר להזדמנות, תוך שהיא ממלאת תפקיד קריטי בשמירה על הקשר האווירי של ישראל עם העולם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אל על יברה חמדנית. עושה כסף על גבינו.
    גדעון 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא לשכוח להחזיר לנדינה 57 מיליון דולר שניתנו כ"פיצוי קורונה", והלכו לכיסי הבכירים והטייסים.
    סגור
  • 2.
    הרווח נטו מהמצב. לא בזכות המנהלים. לעובדים כמובן כלום (ל"ת)
    ישראל 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נו באמת חוכמה גדולה
    גדי 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במצב של היום גם חושם היה מביא רווחים כאלה .
    סגור