השוק

דרמת ענק בכלמוביל: האיש הזה יקבל 2.3 מיליארד שקל?

יואב חרל"פ, סגן יו"ר כלמוביל, מנהל מגעים למכירת חלקו בחברה (28.4%) לגופים מוסדיים על פי שווי של 8 מיליארד שקל, זאת כדי להרגיע את חששו מפני צעדי מיסוי עתידיים של הממשלה, שעלולים לפגוע בזרם המזומנים של חברת ייבוא הרכב מהגדולות בארץ
מערכת ice | 
ביטוח רכב-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עסקת ענק מתרקמת בשוק הרכב הישראלי: יואב חרל"פ, סגן יו"ר כלמוביל, מנהל מגעים למכירת חלקו בחברה (28.4%) לגופים מוסדיים. העסקה, המוערכת בכ-2.3 מיליארד שקל, משקפת שווי של 8 מיליארד שקל לאימפריית הרכב המשפחתית. המהלך נובע מרצונו של חרל"פ להנזיל את החזקותיו ומחששו מפני צעדי מיסוי עתידיים של הממשלה, שעלולים לפגוע בזרם המזומנים של החברה.
כלמוביל, בהובלת שמואל חרל"פ (אחיו למחצה של יואב), היא יבואנית הרכב הגדולה בישראל עם נתח שוק של 17.6%. החברה מייבאת מותגים מובילים כמו מרצדס, יונדאי ומיצובישי, ופעילה במגוון תחומים נוספים כגון מכירת רכבי יד שנייה, מימון רכב, נדל"ן ואנרגיה מתחדשת. עם כ-1,500 עובדים וללא חובות, כלמוביל מציגה מודל עסקי חזק ומגוון.

המהלך של יואב חרל"פ מגיע על רקע המלצות ועדה בינמשרדית לטיפול ב"רווחים כלואים" של חברות. ההמלצות כוללות מיסוי גבוה יותר על רווחים לא מחולקים ועל השקעות פסיביות של חברות החזקה. חרל"פ, שעבר לאחרונה להתגורר ביוון, מבקש להקדים ולממש את החזקותיו לפני שינויים אלו.
סיפורה של כלמוביל מתחיל ב-1906 עם הקמת חברת מילר מהנדסים בחיפה. לאורך השנים, החברה התפתחה מבית מלאכה קטן לאימפריית רכב מובילה, כשנקודות ציון משמעותיות כוללות את קבלת הזיכיון ליבוא מרצדס ב-1963 ויונדאי ב-1994. תחת הנהגתו של שמואל חרל"פ מאז 1982, החברה הרחיבה את פעילותה לתחומים נוספים והפכה לשחקן מרכזי בשוק הרכב הישראלי.
אם תושלם, העסקה תהפוך את כלמוביל לקבוצת הרכב המשפחתית השנייה בישראל המכניסה שותפים מוסדיים, בדומה לקבוצת מאיר שמכרה חלק ממניותיה להפניקס ולכלל ביטוח ב-2022. עם זאת, בניגוד לקבוצת מאיר, שם המהלך נועד להסדיר את העברת החברה לדור השלישי, במקרה של כלמוביל מדובר במהלך אישי של יואב חרל"פ, ללא שינוי במבנה ההנהגה הקיים של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה