השוק

ב-100 מיליון שקל: חברת הנדל"ן הישראלית חוגגת גיוס מוצלח

חברת הנדל"ן מישורים השלימה בהצלחה הנפקת אגרות חוב. במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה, זכתה החברה לביקושים גבוהים של כ-184.5 מיליון שקל. לאחר השלמת השלב הציבורי בהנפקה, החברה בחרה לגייס כ-100 מיליון שקל
מערכת ice | 
שוק הנדל"ן בישראל (צילום shutterstock)
חברת הנדל"ן מישורים שבשליטתו של אלכס שניידר, השלימה בהצלחה הנפקת אגרות חוב, בדרך של הנפקת סדרה חדשה (אגח י'). במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה, זכתה החברה לביקושים גבוהים של כ-184.5 מיליון שקל. לאחר השלמת השלב הציבורי בהנפקה, החברה בחרה לגייס כ-100 מיליון שקל. 
אגרות החוב מסדרה י' מדורגות בדירוג ilBaa1 על ידי חברת הדירות מידרוג, צמודות מדד עם אופק דירוג יציב ובמח"מ ארוך של כ-4.7 שנים, כאשר פירעון הקרן יהיה ב-3 תשלומים שווים של 5% כ"א בין השנים 2026-2028, תשלום של 40% מהקרן ב-2029 ותשלום סופי של 45% מהקרן ב-2030. 
בעקבות ביקושי היתר שנרשמו בהנפקה, נקבעה הריבית על 5.1% צמודה, המשקפת מרווח אפקטיבי של כ-3.35% מעל אג״ח ממשלתי במח"מ דומה, שיפור ניכר לעומת הגיוס האחרון שביצעה החברה, בינואר השנה אז עמד המרווח על קרוב ל-4%. את ההנפקה הובילה רוסאריו קפיטל. בתחילת החודש הנוכחי עדכנה מישורים כי חברת הבת סקייליין (52.75%) השלימה מכירת 11 מלונות Courtyard בארה"ב בתמורה לכ-101 מיליון דולר ארה"ב. 
הגיוס מבוצע כשברקע מישורים מחזיקה נכסים עם תפוסות גבוהות הן בישראל והן בארה"ב, תוך שהחברה פועלת להשבחה וטיוב של הפורטפוליו. גיוס האג"ח הנוכחי מחזק את הגמישות הפיננסית של מישורים ואת יכולתה להתמודד בצורה מיטבית עם מצבי השוק המשתנים, ובמקביל להמשיך לבחון הזדמנויות להשבחה והרחבת הפורטפוליו. ההון שגוייס צפוי לשמש את החברה למחזור חוב ולפיתוח עסקי.
אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים, מסר: "אנו מודים למשקיעים על ההיענות הגבוהה בהנפקה המוצלחת ורואים בכך הבעת אמון מצד שוק ההון, כאשר ריבית הסגירה במכרז הנוכחי משקפת מרווח אפקטיבי של כ-3.35% מעל אג״ח ממשלתי במח"מ דומה, שיפור ניכר מגיוס האגח שביצענו בתחילת השנה ששיקף מרווח של כ-4% במח"מ קצר יותר. כספי ההנפקה יאריכו את מח"מ ההתחייבויות של החברה, ויתמכו בפיתוח העסקי בהתאם לתוכניותינו האסטרטגיות, תוך שמירה על התנהלות פיננסית אחראית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה