השוק

מנכ"ל ג'יי פי מורגן מזהיר מסיכונים לכלכלה העולמית: "גם בגלל ישראל"

ג'יימי דיימון הזהיר כי סיכונים גיאופוליטיים עלולים לפגוע בכלכלה העולמית ומתריע כי "האירועים האחרונים מראים כי התנאים מסוכנים והולכים והופכים לגרועים יותר". דיימון ציין בין היתר את המלחמה בישראל כגורם סיכון
מערכת ice |  4
ג'יימי דיימון (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ Flickr-The Global Financial Context)
מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב JPMorgan Chase, ג'יימי דיימון, מזהיר מפני סיכונים גוברים בכלכלה העולמית, בעקבות המלחמות המתמשכות במזרח התיכון ובאוקראינה. במהלך פרסום דוחות הרווחים לרבעון השלישי, דיימון ציין כי "המצב מסוכן ומחמיר" וכי ההשלכות עלולות להיות רחבות היקף, הן מבחינת סבל אנושי והן מבחינת ההיסטוריה הכלכלית.
דיימון מתאר את הסדר העולמי שנבנה לאחר מלחמת העולם השנייה כנתון לאיומים, לאור המתיחות בין ארה"ב לסין, והשפעתם של מדינות כמו איראן, קוריאה הצפונית ורוסיה. הוא טוען כי המנהיגות האמריקאית והמערבית חייבת לפעול במצב זה, כאשר זהו החשש הגדול ביותר שלו מאז שהחל לעבוד.
דיימון התייחס בדבריו לישראל ואמר כי המלחמה נגד חמאס, שהחלה במתקפה של ארגון הטרור ב-7 באוקטובר 2023, החריפה עם מקרי הרג רבים ונזק בהיקפים גדולים. דיימון ציין את הסבל האנושי הנגרם מהמלחמות והתריע על הסיכונים הכלכליים שיכולים לנבוע מההסלמה.
דיימון הזהיר עוד בדבריו כי למרות שהאינפלציה מתמתנת והכלכלה האמריקאית מראה עמידות, צפויות בעיות מרכזיות כגון גירעונות תקציביים גדולים, הצורך בשדרוג תשתיות ותיחזוק מחדש של הסחר העולמי. הוא הדגיש כי יש להיות מוכנים לכל תרחיש, בעקבות אי הוודאות הגלובלית.

למרות ירידת רווחי הבנק ב-2% לעומת השנה שעברה, מניות JPMorgan עלו בכ-30% השנה. דיימון ציין את החשיבות של שמירה על מזומן בעידן של חוסר יציבות, והביע חשש מעלייה בחובות הציבוריים בארה"ב, שיכולה להקשות על ניהול הכלכלה.
עוד התייחס דיימון למצב הפוליטי בארה"ב, והדגיש כי אינו מתכוון לתמוך באף מועמד בבחירות הקרובות בין טראמפ להאריס.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    א ריקה עושה כסף מהמלחמות (ל"ת)
    אי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    הזוי
    סנשו פנשה. 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור היהודים תמיד אשמים
    סגור
  • 2.
    זה גם אני יכול להגיד. בחינם. (ל"ת)
    מורגניקו 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לדעתי יש הרבה צדק בדבריו (ל"ת)
    יצחק 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור