השוק

מנורה בדרך להשתלט על ישראכרט; תחלק דיבידנד של עד מיליארד שקל

מנורה מבטחים רוצה לרכוש את ישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל, 20% יותר ביחס למחיר שבו הודיעה לראשונה על כוונה לרכוש את החברה; אם ההסכם ייחתם, יחולק לבעלי המניות של ישראכרט דיבידנד מיוחד של 700 מיליון שקל עוד לפני השלמת העסקה
שרון בירקמן | 
מנורה מבטחים, ישראכרט (צילום shutterstock, Magma Images)
חברת הביטוח מנורה מבטחים מתכננת לרכוש את ישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל, הצעה הגבוהה ב-15% ממחיר המניה הנוכחי בבורסה. כחלק מהעסקה, יחולק לבעלי המניות דיבידנד מיוחד בסכום הנע בין 700 מיליון למיליארד שקל, עוד לפני השלמת העסקה.
מנורה מבטחים דיווחה לבורסה על מתווה העסקה לאחר כמה שבועות של שיחות עם בכירי ישראכרט. במסגרת זו מנורה תזרים כמיליארד שקל לחברת כרטיסי האשראי ותקבל 32% מהמניות, ובכך תהפוך לבעלת השליטה בחברת כרטיסי האשראי. המהלך יוביל לדילול חלקם של שאר בעלי המניות.

ההצעה של מנורה משקפת שווי הגבוה ב-15% ממחיר המניה בבורסה כיום וגבוה ב-20% ביחס למחיר ביום בו דווחה לראשונה כוונתה לרכוש את ישראכרט. מדובר בשווי הנמוך ב-6% מההצעה שהציעה הראל בעסקה שלא אושרה על ידי רשות התחרות.
למרות הזרמת ההון הצפויה ממתווה העסקה, ישראכרט אינה סובלת מבעיית הון – להפך, לחברה יש עודפי הון שאף אפשרו לה לשדרג את מדיניות חלוקת הדיבידנד שלה. בהתאם, חלק מההון שיוזרם במסגרת העסקה יחולק כדיבידנד מיוחד לבעלי המניות הקיימים, כך שמנורה מבטחים לא תיהנה מחלוקה זו. המתווה עדיין מחייב את אישור הדירקטוריון ובעלי המניות של ישראכרט.
ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, הפכה ליעד להשתלטות לאחר שנשארה ללא גרעין שליטה. למרות גודלה, רווחיות החברה נמוכה יחסית למתחרות מקס וכאל, עם תשואה על ההון של 8.7% בלבד במחצית הראשונה של השנה, לעומת מעל 14% אצל המתחרות. 
נכון לעכשיו, המגעים עם מנורה מבטחים הם המתקדמים ביותר, אך ישנם גם גופים נוספים שמתעניינים ברכישת השליטה בישראכרט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה