השוק

אקסל סולושנס מתרחבת: רוכשת חברת תקשורת ומולטימדיה ב-14 מיליון שקל

אקסל סולושנס  ממשיכה להתרחב עם רכישת 70% ממניות חברת תקשורת ומולטימדיה בעסקה בשווי של עד 14 מיליון שקל. החברה הנרכשת פועלת יותר מעשור וסיימה את שנת 2023 עם הכנסות של 17.6 מיליון שקל ורווח נקי של כ-5 מיליון שקל
מערכת ice | 
אבטחת סייבר (צילום vecteezy)
חברת אקסל סולושנס גרופ, המתמחה בשירותי סייבר, בינה מלאכותית (AI) ומוצרי תקשורת מתקדמים והמפיצה הגדולה בישראל של חברת סיסקו, באמצעות חברת הבת אי.בי.אי אקטיב, הודיעה על חתימת הסכם לרכישת 70% ממניות חברת תקשורת ומולטימדיה.
החברה הנרכשת נוסדה לפני למעלה מעשור ומתמחה במתן שירותים בתחום התקשורת והמולטימדיה. החברה סיימה את שנת 2023 עם הכנסות של כ-17.6 מיליון שקל ורווח נקי של כ-5 מיליון שקל. לחברה בסיס לקוחות נרחב וותיק. נתוניה הפיננסיים לשנת 2023 מעידים על מחזור הכנסות של כ-17.6 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-5.3 מיליון שקל ורווח נקי של כ-4.9 מיליון שקל. המוכר, המחזיק במלוא הון המניות של החברה הנרכשת, ימשיך להחזיק ביתרת המניות ויישאר מעורב בניהולה. 

העסקה כוללת תשלום כולל של עד 14.1 מיליון שקל במספר שלבים. במעמד השלמת הרכישה, ישולם סכום של 7.8 מיליון שקל במזומן. לאחר שישה חודשים נוספים יתווסף תשלום של 0.7 מיליון שקל, ובעוד 24 חודשים, ישולם סכום נוסף של 3.9 מיליון שקל. יתרת התשלום, עד 1.6 מיליון שקל, תועבר בכפוף לעמידה בתנאי רווחיות מוסכמים בין הצדדים בשנים 2025-2028.
ההסכם כולל גם הכרזת דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל שיוענק למוכר טרם השלמת העסקה. בנוסף נקבע כי מדיניות הדיבידנד של החברה הנרכשת תעמוד על לפחות 75% מהרווח השנתי. במקרה של שינוי במדיניות זו בעתיד, ייכנס לתוקף מנגנון שיפוי לטובת המוכר.
מימון העסקה יתבסס על שילוב של מקורות עצמיים והלוואות בנקאיות. התשלום הראשוני יתבצע באמצעות הלוואה מהחברה ומבנק ישראלי; יתרת התשלומים תגיע ממקורות עצמאיים והלוואת מוכר ללא ריבית.
רונן שור, מנכ״ל אקסל סולושנס: "אנחנו ממשיכים לממש את אסטרטגיית המיזוגים והרכישות עליה הצהרנו. הרכישה תרחיב את פעילות הקבוצה בתחומי הטלקום, המולטימדיה והברודקסט ותחזק את מעמדנו כמובילי שוק. פעילות החברה שרכשנו סינרגטית מאוד לפעילותן של חברות הטלקום האחרות בקבוצה ומוסיפה להן מנוע צמיחה משמעותי נוסף בדרך להגשמת יעדי הצמיחה והרווחיות של הקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה