השוק

בכירים במערכת הכלכלית על המחטף של האוצר: מכבידים עוד על מי שנושא בנטל

בסוג של מחטף פרסם הלילה משרד האוצר את התוכנית שלו להעלאות מסים וזאת בלי תוכנית כלכלית כוללת (תקציב 2025) שיסמן את האור בקצה המנהרה עבור האדם העובד, המשרת בצבא וכן הלאה; בכירים במערכת הכלכלית: בלי תוכנית כלכלית כוללת - הממשלה סתם מכבידה על מי שנושא בלאו הכי בנטל
ניצן כהן | 
בצלאל סמוטריץ ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
כך באישון לילה פרסם משרד האוצר את תזכיר החוק שמכשיר העלאות מסים מבלי שפורסם התקציב הכולל לשנת 2025. נכון, לכולם ברור שצריך להעלות מסים אך רק זאת מבלי תוכנית כלכלית כוללת מדובר בהלאת מס בלבד - אה ותו לא וזה דבר לא טוב לכלכלה הישראלית.
אם אן, הלילה פרסם משרד האוצר את תזכיר החוק ששוחק את השכר באמצעות הקפאת נקודות הזיכוי מה שיפגע בכיסו של כל אדם עובד בישראל, העלאת מס הייסף מה שיפגע בבעלי השכר הגבוה (מי שמרוויח יותר מ-721 אלף שקל בשנה), הכללת רווחים שנבעו ממכירת דירה בהכנסות הכוללות לצורך חישוב מס הייסף (מה שיכניס למעגל המיסוי הגבוה לא מעט משקי בית) ובנוסף הקטנת הפטור ממס למי שמקבל פנסיה גבוהה מסדר גודל של 10,000 שקל.
בנוסף מעוניינים באוצר להטיל מס על רווחים צבורים שלא נעשה בהם שימוש להשקעות בפעילות ייצור ולא חולקו כדיווידנד. באוצר לא הכניסו לתזכיר החוק את ביטול הפטור ממס על קרנות השתלמות. בסך הכל מעריכים במשרד האוצר שהטלת המסים הללו תניב לקופת המדינה סדר גודל של 15 מיליארד שקל מידי שנה.
פרסום תזכיר החוק באישון לילה ומבלי שפורסם תקציב מלא לשנת 2025 זוכה לביקורת מקיר לקיר בשוק ההון כשבכירים במערכת הכלכלית אומרים שהטלת מס, או העלאות מס מתבקשות ככל שיהיו בלי תוכנית כלכלית כוללת היא בעייתית מאוד.
הבכירים אומרים עוד כי התכלית של תוכנית כלכלית אמורה לכלול ריסון הגירעון התקציבי, הפחתת החוב ופעולות נוספות להגברת הצמיחה כמו שילוב אוכלוסיות שלמות במעגל העבודה אחרי שירות צבאי במקום הסתמכות על קצבאות. הטלת מס נוסף על אנשים עובדים, משרתים במילואים, יצרניים וכן הלאה היא רק הטלת נטל נוסף על מי שבלאו הכי נושא בנטל ומוכן לשאת בו עוד אבל הוא צריך אופק, או סוג של אופק ופרסום תזכיר החוק להעלאת מס בלי תקציב כולל הוא הכבדת נטל המס בלי להראות את סוף התהליך ואת החזרה לצמיחה ברת קיימא וזה עלול לשבור את גבו של הגמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה