השוק

הקרנות הזרות חוגגות בזכות הפניקס: בכמה נמכרו 4.4% מהמניות?

הקרנות הזרות גלאטין פוינט וסטנרברידג', בעלות השליטה לשעבר בהפניקס, מכרו 4.4% ממניות החברה תמורת 440 מיליון שקל
מערכת ice | 
הפניקס (צילום Magma Images)
הקרנות הזרות גלאטין פוינט וסטנרברידג' ממשיכות לממש את החזקותיהן בחברת הפניקס, חברת הביטוח הגדולה בישראל. הלילה מכרו הקרנות 4.4% נוספים ממניות החברה במחיר של 40 שקל למניה, דיסקאונט של 5% מהמחיר בשוק, בשווי כולל של 440 מיליון שקל (כ-118 מיליון דולר). העסקה צפויה להיסגר בימים הקרובים.
המכירה התבצעה ל-13 קרנות, מתוכן 11 קרנות זרות, כך מדווח גלובס. מתחילת השנה זינקה מניית הפניקס בכמעט 17% והיא נסחרת כיום בשווי שיא של כ-10.6 מיליארד שקל. הקרנות נהנות מרווחים של פי שלושה על השקעותיהן בחברה תוך חמש שנים בלבד.

לאחר המכירה, ההחזקה של גלאטין פוינט וסטנרברידג' תעמוד על כ-10.5% ממניות הפניקס, ירידה משמעותית לעומת 31.5% לפני מספר חודשים. ישנו סיכוי כי ההחזקה תקטן בעוד 5% בחודשים הקרובים, אם קרן אפיניטי של ג'ארד קושנר, שנכנסה לאחרונה עם השקעה של כמעט 5% בפניקס, תקבל אישור לממש אופציה ל-5% נוספים. 
המכירה הנוכחית מצטרפת למכירה קודמת שביצעו גלאטין פוינט וסטנרברידג' בחודש יולי, אז מכרו את רוב מניותיהן במחיר של 37.5 שקל למניה לקרן אפיניטי של קושנר וליצחק תשובה, הבעלים לשעבר של הפניקס. הפניקס מנהלת כיום נכסים בהיקף של 480 מיליארד שקל ויש לה כ-3 מיליון לקוחות. 
גורמים בשוק מציינים כי למרות הורדות הדירוג והמצב הביטחוני, הקרנות הזרות עדיין מביעות אמון בכלכלה הישראלית. בנק ההשקעות ג'פריס שימש כיועץ לקרנות בעסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה