השוק

שטראוס מפנקת את המנכ"ל החדש: זה השדרוג שמחכה לו

למרות הנפילה של 32% במחיר המניה מאז מינויו של המנכ"ל שי באב"ד בדצמבר 2022, החברה מבקשת להעניק לו חבילת אופציות חדשה בשווי 7.5 מיליון שקל
מערכת ice |  7
שי באב (צילום פלג אלקלעי, פלאש 90/ דוד כהן, shutterstock)
קבוצת שטראוס, ענקית המזון הישראלית, מתמודדת עם אתגרים משמעותיים בעקבות ירידה חדה בביצועיה העסקיים. למרות הנפילה של 32% במחיר המניה מאז מינויו של המנכ"ל שי באב"ד בדצמבר 2022, החברה מבקשת להעניק לו חבילת אופציות חדשה בשווי 7.5 מיליון שקל. מהלך זה מעורר שאלות נוקבות לגבי הממשל התאגידי בחברה ואת הקשר בין תגמול ההנהלה לביצועי החברה.
באב"ד, שנכנס לתפקידו לאחר משבר הסלמונלה במפעל הממתקים, קיבל החלטות דרמטיות כגון הפסקת ייצור של כשליש ממוצרי החברה והובלת אסטרטגיה חדשה המתמקדת בפעילויות עם צמיחה וסף רווחיות גבוהים. למרות זאת, התוצאות העסקיות נותרו מאכזבות, עם הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון האחרון בפעילות תענוג והנאה, והרווחיות הגולמית של הקבוצה עדיין נמוכה משמעותית מרמתה טרום המשבר.

הדירקטוריון, בראשות עופרה שטראוס ובהשתתפות דמויות מפתח מעולם העסקים הישראלי, מציע כעת להעניק לבאב"ד 500 אלף אופציות במחיר מימוש הגבוה ב-5% בלבד ממחיר המניה הנוכחי. זאת, ללא הצבת יעדים מאתגרים או דרישה להחזיר את מחיר המניה לרמתו הקודמת. החלטה זו מעוררת ביקורת על היעדר קשר בין תגמול המנכ"ל לביצועי החברה ויצירת ערך לבעלי המניות.
המהלך המתוכנן מעמיד במבחן את הגופים המוסדיים, ובראשם כלל ביטוח המחזיקה ב-5.5% ממניות החברה, אשר יצטרכו להכריע האם לאשר את חבילת התגמול החדשה. ההחלטה צפויה להתקבל באסיפת בעלי המניות ב-3 בנובמבר, כאשר נדרש רוב מקרב בעלי מניות המיעוט לאישור התגמול למנכ"ל. תוצאות ההצבעה עשויות לשקף את עמדת המשקיעים המוסדיים לגבי הקשר בין תגמול בכירים לביצועי החברה בתקופות משבר.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מצד אחד מפטרת עובדים וזורקת אותם
    חן 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטראוס חברה שהפכה בשנים האחרונות לחברת פח שלא אכפת לה מהעובדים עובד אצלה זה רק מספר מפנקת את המנהל תתביישו
    סגור
  • 6.
    הם קיבלו מהם
    חמאה דו צדדית 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל החברה באוצר ובבנק ישראל זה כמו הפרקליטות ! אלו עובדים אצל אלו ונותנים לאלו ומקבלים מאלו מאכילים את אלו שמשמנים את אלו ! בקיצור הטייקונים מעסיקים את משרד האוצר שנותן להם את האוצר של כולנו !!! שלטון רומאי רשע !!! וכולנו ניצבים מול הגלדיאטורים שלהם !!! כל מי שגונב כסף של העם שלא ייהנה ממנו שיהפוך לו לנטל וסבל אמן !!!
    סגור
  • 5.
    הביצועים פחות מעניינים כשאתה משרת את האגנדה (ל"ת)
    רמי ב 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שטראוס העניקה את הסכום ?
    לא מאמין 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ולא חברים וחברות מי שהעניק את הסכום האגדי זה אנחנו הצרכנים. שיוזילו את המוצרים שוחטים
    סגור
  • 3.
    הוא פינק אותם כשהיה באוצר
    אזרח 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עכשיו תורם לפנק אותו....... הכל על חשבון הציבור
    סגור
  • 2.
    שטראוס בדרך חזק למטה.
    חיים 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שפועל נגד יהודים חוטף. שאלו את נסראללה.
    סגור
  • 1.
    הוא לא סתם מקבל בונוסים
    דניאל 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם העלו את המחירים בזמן שהממשלה עסוקה במלחמה. הכבידו את ידם על הציבור. אי אפשר להגיע לסופרמרקט בלי לשלם כפול. בזמן שמי שהרשות והממונה נגד המונופלים לא מבצעים את תפקידם. בעלי המניות מרוצים והציבור סובל
    סגור