השוק

איש העסקים הישראלי קרס בחובות עתק: הפסיד 560 מיליון שקל

חברת יהלומי המעבדה לוסיקס של איש העסקים בני לנדא הייתה בסכנה קיומית של ממש, אלא שכעת נודע כי החברה תימכר למשקיע יפני תמורת 2.5 מיליון דולר, אחרי שאיש העסקים השקיע בה 152 מיליון דולר - הפסד עצום של כ-150 מיליון דולר. 20 עובדים בלבד יישארו בחברה כחלק מההתחייבות, השאר יפוטרו
מערכת ice | 
בני לנדא (צילום אייל יזהר, shutterstock)
חברת יהלומי המעבדה לוסיקס של איש העסקים בני לנדא הייתה בסכנה קיומית של ממש, אחרי שבדו"ח חדש שהוגש לבית המשפט, עו"ד שי בר ניר, שמונה על ידי בית המשפט כבעל תפקיד בחברה, ביקש מנדט למכור את החברה או את נכסיה למרבה במחיר, וכן להתמנות כמנהל ההסדר, אחרי שבדו"ח נחשף כי החברה הגיעה לחובות עצומים של 65 מיליון דולר.
אלא שהיום (ראשון) נודע על דרמה של ממש, אחרי שב"כלכליסט" פרסמו לראשונה כי אחרי שכבר השקיע בחברה סכום שמוערך ב-152 מיליון דולר, החברה של בני לנדא נמכרת סופית, תמורת סכום נמוך במיוחד של 2.5 מיליון דולר, כך שלמעשה מדובר בהפסד עצום של כ-150 מיליון דולר (כ-560 מיליון שקל).
על פי הפרסום, מי שירכוש את החברה תמורת 9.5 מיליון שקל הוא המשקיע היפני, פנאוז'י פוג'ימורי, בעל חברת EDP הציבורית מיפן, המייצרת את הזרעים הדרושים לייצור יהלומי מעבדה.
על פי הדיווח, כחלק מהרכישה התחייב איש העסקים היפני להמשיך ולהעסיק 20 מעובדי החברה, כאשר שאר העובדים יסיימו את דרכם. פנאוז'י פוג'ימורי ירכוש את החברה ב-36 תשלומים שיעביר, 238 אלף שקל כל אחד ו-950 אלף שקל במזומן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה