השוק

בנק מזרחי חושף: האינפלציה השנתית מתמתנת, האם הריבית תרד?

יוני פנינג, האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות, ערך את סקירתו הכלכלית השבועית בנוגע למצב הכלכלות בארצות הברית, אירופה וכמובן גם כאן בישראל: "אנחנו צפויים להימצא עם ריבית פד נמוכה מזו של בנק ישראל"
מערכת ice |  1
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות, ערך את סקירתו הכלכלית השבועית בנוגע למצב הכלכלות בארצות הברית, אירופה וכמובן גם כאן בישראל. מדד המחירים של ההוצאה לצריכה פרטית (ה-PCE), מוסיף 0.1%, במהלך אוגוסט, מתון מה-0.2% שנוספו במדד המחירים לצרכן (ה-CPI) האחרון. זה שם אותנו על אינפלציה שנתית של 2.2% בלבד במדד, שפל של 3 שנים. ויש שיגידו עד כדי טעות סטטיסטית מיעד ה-2% אינפלציה של הפד.
כמו ב-CPI, סעיפי הדלק היו הגורם השלילי יותר החודש, וזה סייע להתמתנות סביבת האינפלציה. באופן בלתי נמנע, הוצאתם מהחישוב ממצבת את אינפלציית הליבה ב-PCE על 2.7% גבוהים הרבה יותר מהאינפלציה הכוללת, מחד. אבל מצד שני, ברמות הנוכחיות, אפשר כבר להרגיש איך כל 0.1% הם משמעותיים.
אל מול זה, הצריכה הפרטית עולה ב-0.2%. נזכיר כי על פי נתונים שפורסמו בתחילת החודש, זה מגיע לאחר עלייה של 0.4% בשכר החודשי הממוצע, ובמספר שעות העבודה מ-34.2 ל-34.3. ההסבר המתבקש להערתנו לפער הוא השפעה של ירידה בציפיות הצרכנים לגבי עתידם, מה שעקבי עם נתוני סקרים שפורסמו לאחרונה.
בינתיים, בתגובה, השוק מציג, בהתאם, סימני התמתנות קלים בתשואות לטווחים הקצרים. אבל אלה להחלטה הקרובה ממשיכים להצביע על הורדה נוספת, דיי בוודאות, ומעבר לזה, הסתברות של כ-50% להורדה של 0.5%, דומה לימים האחרונים.
בראייה מקומית, בחודשים הקרובים, אם ציפיות השוק האמורות אכן יתממשו, אנחנו צפויים להימצא עם ריבית פד נמוכה מזו של בנק ישראל. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה לפני עשור. ובזמנו, בשלב מסוים זה גרם לשקל להיות מטבע יעד להשקעה כנגד מטבעות בריבית נמוכה יותר. במהלך אותה התקופה, לאחר הגעה לשיא של מעל ל-'4.0' מול הדולר השקל רשם תיסוף משמעותי, של מעל ל-14% במהלך שנתיים. כמו אז, המהלך הנחוש של השקל בשבוע האחרון, בתגובה לדיווחים על הפסקת אש, מוכיח את הפוטנציאל הניכר הגלום בסביבה הנוכחית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטעייה של הציבור במכוון ועם דירוג אשראי חדש (ל"ת)
    שולה בוזגלו 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור