השוק

"מוגזמת ובלתי מוצדקת": בישראל זועמים על הורדת דירוג האשראי

החלטתה של סוכנות דירוג האשראי מוד'יס להוריד בשתי דרגות את דירוג האשראי של ישראל הפתע רבים והתגובות לא איחרו לבוא. "מוגזמת ובלתי מוצדקת. עוצמת פעולת הדירוג שננקטה לא מתיישבת עם הנתונים הפיסקליים והמאקרו-כלכליים של המשק הישראלי", אמר רוטנברג
מערכת ice |  2
דירוג האשראי של ישראל (צילום shutterstock)
בישראל הופתעו מהחלטת סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, מודי'ס, כשהחליטה להוריד את דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות, מרמה של A2 לרמה של BAA1. זאת כאשר מדובר בדירוג הנמוך ביותר שניתן למדינה אי פעם. אם לא די בכך, במודי'ס סיפקו תחזית שלילית שלא פוסלת הורדת דירוג נוספת, בטווח זמן הקרוב.
כאמור, בשראל די הופתעו מחריפותה של ההחלטה ומי שהגיב עם צאת השבת היה החשב הכללי, יהלי רוטנברג, שאמר: "החלטת חברת דירוג האשראי מוד'יס היא מוגזמת ובלתי מוצדקת. עוצמת פעולת הדירוג שננקטה לא מתיישבת עם הנתונים הפיסקליים והמאקרו-כלכליים של המשק הישראלי. ברור כי המלחמה בחזיתות השונות גובה מחירים מהמשק הישראלי, אך אין הצדקה להחלטת חברת הדירוג".
"במקביל, יש לנקוט בצעדים נחושים ומהירים לאישור תקציב מדינה לשנת 2025. התקציב חייב להוביל לבנייה מחדש של הרזרבות הפיסקליות, באמצעות שמירה על גירעון מרבי בשיעור של עד 4% מהתוצר וחזרה לתוואי ירידה ביחס החוב לתוצר. תקציב המדינה חייב לעודד מנועי צמיחה, השקעה בתשתיות, התייחסות לצרכים חברתיים ומענה לדרישות הביטחון של ישראל". הוסיף החשב הכללי.
לסיום, אמר רוטנברג: "ערב ראש השנה תשפ"ה אנו מציינים שנה לאירועים הקשים של 7 באוקטובר בגינם יצאה מדינת ישראל למלחמת חרבות ברזל. ישראל נמצאת בלחימה עזה בדרום לבנון במטרה להחזיר את השקט ואת תושבי הצפון לבתיהם. במקביל, המאמצים להשבת חטופינו נמשכים והלוואי ונראה אותם בבית במהרה. הכלכלה הישראלית חזקה, מגוונת, בעלת שווקים פיננסים עמוקים ונזילים. נדע להתמודד בהצלחה עם ההשלכות הכלכליות של המלחמה להחזרת הביטחון למדינה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מודיס נגד גרנדמייזר
    וורן באפט 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה מודיס השתגעו ? הם מעזים לחלוק על גמד הגינה המרושע ? גאון כלכלי ומצביא דגול ! הם לא מודעים לכך שהגמד המשיחיסט נהנה ממטריה אוירית של ב"ה !
    סגור
  • 1.
    הורדת דירוג
    בנאל 09/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנגיד יכול להתחיל ליקנות אגחים של ישראל ולשטח אותם וכך העולם יביע אימון בכלכלה הישראלית
    סגור