השוק

מכה לכלכלה בישראל: מודי'ס תוריד את דירוג האשראי בפעם השנייה

חברת הדירוג מודי'ס תוריד בשנית את דירוג האשראי של ישראל, זאת לאחר שיגישו הלילה דוח חמור במיוחד המצביע על הסכנה לכלכלה הישראלית בעקבות המלחמה המתמשכת, ובעיקר בעקבות הרחבת המלחמה בלבנון
מערכת ice | 
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת הדירוג מודי'ס תוריד בשנית את דירוג האשראי של ישראל: ב-YNET פרסמו שבכירים במשק שנמצאים בקשר עם כלכלני חברת הדירוג טוענים שהם קיבלו רמזים לכך שהדירוג צפוי לרדת כבר הלילה (שישי).
על פי הדיווח, המהלך של מוד'יס יגיע בתוספת לדוח חמור במיוחד על הכלכלה בישראל, זאת על רקע הרחבת המלחמה בלבנון והחשש מההשפעות על כלכלת המדינה בעקבות כך. בימים האחרונים ניסו באוצר ובמשרד ראש הממשלה לשנות את ההחלטה, בטענה שהם עובדים על צמצום הגירעון, אך כעת נודע כי ההחלטה היא סופית - ומוד'יס תנחית מכה קשה על הכלכלה בישראל ותוריד את דירוג האשראי בפעם השנייה ברציפות.
הסיבה לכך קשורה קודם כל למלחמה ולמצב המתוח הכללי במזרח התיכון, בנוסף במודי'ס מתרשמים שממשלת ישראל לא מטפלת בבעיות הכלכליות שנוצרו בעקבות המלחמה הארוכה, בתוספת המערכה בלבנון.
כזכור, מודי'ס הודיעה לפני קצת יותר מחודש על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A2 עם תחזית שלילית. במודי'ס ציינו כי "באופן כללי יותר, ההשלכות של הסכסוך בעזה על פרופיל האשראי של ישראל יתגלו במשך תקופה, פוטנציאלית הרבה מעבר לתקופת הלחימה בפועל. ההשפעה השלילית על המוסדות והנתונים הפיסקאליים של המדינה עשויה להיות חמורה יותר מכפי שהחברה מעריכה כיום".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה