השוק

מכה לישראל - מודי'ס צפויה להוריד בשנית את דירוג האשראי

כלכלנים במודי'ס טוענים שחברת הדירוג צפויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל בשנית. הסיבה לכך טמונה באי גיבוש התקציב לשנת 2025 
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
האם חברת הדירוג מודי'ס תוריד בשנית את דירוג האשראי של ישראל? בידיעות אחרונות מפרסמים שבכירים במשק שנמצאים בקשר עם כלכלני חברת הדירוג טוענים שהם קיבלו רמזים לכך שהדירוג צפוי לרדת בקרוב. 
הסיבה לכך קשורה קודם כל למלחמה ולמצב המתוח הכללי במזרח התיכון, בנוסף במודי'ס מתרשמים שממשלת ישראל לא מטפלת בבעיות הכלכליות שנוצרו בעקבות המלחמה הארוכה, גם אי גיבוש התקציב לשנת 2025 לא תורם לכך.
גורם כלכלי בכיר אמר לידיעות אחרונות: "לצערי התרשמתי שהורדת הדירוג של החברה בפעם השנייה היא רק שאלה של זמן".
כזכור, מודי'ס הודיעה לפני מספר ימים על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A2 עם תחזית שלילית. במודי'ס ציינו כי "באופן כללי יותר, ההשלכות של הסכסוך בעזה על פרופיל האשראי של ישראל יתגלו במשך תקופה, פוטנציאלית הרבה מעבר לתקופת הלחימה בפועל. ההשפעה השלילית על המוסדות והנתונים הפיסקאליים של המדינה עשויה להיות חמורה יותר מכפי שהחברה מעריכה כיום".
החשב הכללי, יהלי רוטנברג אמר לאחר ההחלטה: "החלטת סוכנות דירוג האשראי מוד׳יס על השארת הדירוג ותחזית הדירוג ברמתו הנוכחית אינה מפתיעה, נוכח המשך המלחמה והשפעתה על המשק. עם זאת, לצד מתן דגש לאתגרים הביטחוניים והשפעותיהם על הכלכלה, החברה ציינה לטובה שמדינת ישראל הציגה התאוששות כלכלית מהירה ברבעון הראשון של 2024, כולל בסקטור ההייטק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוי ואבוי למדינה! הכלכלה נהרסת...
    שמות 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נהפוך למדינה עניה...תודות לסמוטריץ ונתניהו
    סגור