השוק

שופרסל נסחטת: המנכ"ל לשעבר רוכב על ההצלחה ודורש מיליוני שקלים

האחים אמיר לקחו את שופרסל למסע שיקום נרחב וביצעו מספר רב של מהלכים משמעותיים, במטרה לייצב את הסירה המטולטלת. כעת המנכ"ל לשעבר, אורי וטרמן רוכב על גל ההצלחה ומגיע עם דרישות משלו לקבלת מיליוני שקלים - וסחיטת 'הלימון' המניב בדמות שופרסל עד הסוף, ומאיים בתביעה

מערכת ice | 
שלומי ויוסי אמיר (צילום יונתן בלום, shutterstock)
לאחר שרכשו צמד האחים ואנשי העסקים, יוסי ושלומי אמיר, את השליטה ברשת הישראלית שופרסל, יצאו המנכ"לים המשותפים בשורה של מהלכים משמעותיים במטרה לחזק את המצב הכלכלי של הרשת ולייצב את הרשת המדשדשת, וכחלק מאותם מהלכים, אף ביצעו שורה של מינויים בתפקידי מפתח.
כזכור, לפני מספר חודשים נחשף כי יו"ר שופרסל לשעבר איציק אברכהן ומנכ"ל הרשת לשעבר אורי וטרמן צפויים לקבל פיצויים במיליוני שקלים. לאחר מכן פורסם כי המוסדיים תומכים במענקי הפיצויים לאברכהן ווטרמן, נראה כי הם שינו כיוון וכעת המטרה היא קיצוץ המענקים. אמש, דווח כי הכוונה היא קיצוץ ענק של כ-50%.
כך, למרות שכבר קיבל מיליוני שקלים שגולמו בשכר ואופציות, ואף רכב על גל ההצלחה של שופרסל וזינוק המניה ומימש אופציות בכ-3 מיליון שקל, עתה מגיעה דרישה חדשה -תוך איום בתביעה - לקבלת מיליוני שקלים נוספים. על הפרק: דרישה לקבל בונוס עבור שנת 2024, על אף שלא היה חלק מהשינויים של המנכ"לים המשותפים והצלחתם בהזנקת שופרסל מחדש.
המנכ"ל לשעבר בעצם מכוון למענקי הפרישה הגבוהים שהציעו האחים אמיר כדי להעביר את המושוכת בענקית המזון כמה שיותר מהר, וזאת לאחר שהדירקטוריון קיצץ ב-50% את המענקים המוגזמים שדרשו היו"ר והמנכ"ל לשעבר. במכתב ששלח וטרמן דרך עורכי דינו, מאיים המנכ"ל לשעבר כי יתבע את החברה באם לא ייענו לקבלת מיליוני השקלים הנוספים, וזאת מעבר למענק הפרישה שקיבל והאופציות שמימש: "אם החברה לא תעמוד בהתחייבויותיה וחובותיה, מרשנו ייאלץ לנקוט כל אמצעי חוקי העומד לרשותו, לרבות פנייה לערכאות המוסמכות".
מאז כניסתם של האחים אמיר לשופרסל, וביצוע שינויים משמעותיים בחברה: מהליך התייעלות מאסיבית ועד מינוי דמויות מפתח חדשות, המשקיעים חזרו לחברה, והמניה זינקה מתחילת השנה בכמעט 90%. בנוסף חזרה שופרסל למדד ת"א היוקרתי בבורסה - מדד 35, שנה וחצי לאחר התרסקות החברה ויציאתה מהמדד. על פי נתוני הרבעון השני השנה, הרבעון הראשון בשליטת האחים אמיר, הציגה ענקית המזון תוצאות שיא עם זינוק של 131.5% ברוווח הנקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה