השוק

וולס פארגו בוחנת מחדש את מדיניות ניהול הסיכונים; המניה מזנקת ב-5%

על פי דיווחים בארה"ב וולס פארגו שכר גורם חיצוני שיבצע הערכה מחדש של מדיניות ניהול הסיכונים של הבנק וזאת כדי להימנע ממגבלות של הפדרל ריזרב; המניה עולה בעקבות הפרסום ב-5%
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
על פי דיווחים בכלי התקשורת בוול סטריט, וולס פארגו שכר את שירתיו של גורם חיצוני כדי שזה יעריך את מדיניות ניהול הסיכונים של הבנק. המטרה של וול פארגו היא לבדוק אם כל שרשרת קבלת ההחלטות בבנק מתקבלת בצורה נאותה ומשקפת שמרנות מתבקשת מבנק.
עוד על פי הדיווח בוול פארגו מאמינים כי לאחר הבחינה מדש של מדיניות ניהול הסיכונים, גיבושה מחדש וכן הלאה, תביא לכך שהפדרל ריזרב ימנע מלהטיל מגבלות על הבנק כשהמגבלה המרכזית שמוזכרת היא עיבוי ההון שלו וזה אומר ללכת לבעלי המניות ולבקש מהם כסף, מעשה שנחשב לחריג מאוד במערכת הבנקאית שנוהגת לשלם לבעלי המניות שלה דיווידנדים ובמקרים חריגים (שלא לומר חריגים מאוד) היא מבקשת מהם כסף.
בעקבות הדיווח הזה עולה מניית וולס פארגו ב-5%, עלייה חריגה היום למניות המערכת הבנקאית כך למשל מדד 20 הבנקים הגדולים בארה"ב יורד היום בעוד מניות וולס פארגו, כאמור עולה. אגב, גם מניית סיטי עולה היום בניו יורק בעקבות שיתוף הפעולה המעניין שלה עם קבוצת אפולו במסגרתו שתי הפירמות יקימו פעילות מימון לחברות פרטיות בהיקף משמעותי של 25 מיליארד דולר.
נזכיר כי המערכת הבנקאית האמריקאית נמצאת תחת עינו הפקוחה של הפדרל ריזרב וזאת לאחר שהבנקים הבינוניים והקטנים שם סבלו בתקופת הריבית הגבוהה מבעיות שונות ומשונות שפגעו בביצועים של המניות שלהן ומכאן פגעו ביכולת שלהם לגייס כסף במחירים סבירים. התהליך הזה חייב את המערכת להקשיח את מדיניות החיתום שלה ולהגביר את הגביה מלקוחות וזה אומר, לפחות באופן תיאורטי, פגיעה בהתפתחות העסקית שלהם.
בסך הכל מבחני הלחץ שמקיים הפדרל ריזרב מידי שנה עברו השנה בסדר ומרבית הבנקים, בטח הגדולים (ברשימה הזו נכלל גם וולס פארגו) יציבים גם בתרחישי קיצון. יחד עם זאת, כשבנק מרכזי אינו שבע רצון ממדיניות ניהול סיכונים של בנק, הוא עשוי להיות אגרסיבי בכל הנוגע למגבלות שהוא מטיל עליו ומזה מבקשים בוול פארגו לחמוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה