השוק

למרות הדיווחים כי אין הפסקת אש בצפון: הדולר יורד ב-1.4%

כרגע לפחות המשקיעים עדיין אוחזים באופטימיות זהירה כי יש חלון הזדמנויות להביא לסיום המלחמה' ומשאלה פני הדברים הרי שהדולר יורד ב-1.45% לרמה של 3.7 שקל; העליות בבורסה מתמתנות בשל חופשת סוף השבוע
ניצן כהן | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הבוקר נפתח כשידיעות על הפסקת אש צפויה בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה צפויה להיחתם תוך מספר שעות והיא תימשך 21 יום. בתגובה לידיעות הדולר החל לרדת בשיעורים חדים והמסחר בבורסה נפתח בעליות משמעותיות. בצהריים פורסמה הכחשה שיצאה מלשכת נתניהו לפיה אין מגעים להפסקת אש וזה גורם לחוסר נוחות בממסחר.
אם כן, למרות ההכחשות שפורסמו בשם נתניהו הדולר יורד ב-1.4% לרמה של 3.7 שקל. האירו יורד ב-1.8% לרמה של 4.12 שקל והפאונד יורד ב--1.5% לרמה של 4.95 שקל. בבורסה מתמתנות עליות השערים והמדדים הכבדים עולים ב-0.8% ומניות המערכת הבנקאית עולות ב-1.33%.
נזכיר כי בשונה מהמסחר במט"ח שיתקיים גם מחר הרי שבשוק המניות (והאג"ח) התמונה היא מעט שונה שכן היום זהו יום המסחר האחרון של השבוע ומנהלי ההשקעות צריכים לקבל החלטות קשות אם לממש סחורה ולצאת לחופשת סוף השבוע עם חשיפה נמוכה לשווקים (ולהחמרה במצב הביטחוני) או לחילופין לשמור על חשיפה גבוהה לשווקים וככה להיות גם חשופים יותר לרגיעה (פחות או יותר) במלחמה. ולהפך.
משאלה פני הדברים הרי שניתן לראות, לפחות בשלב הזה של הדברים כי המשקיעים מעדיפים את החשיפה לרגיעה על פני החשיפה להחמרה ומכאן העליות שמתמתנות אמנם אבל עדיין נשמרות בבורסה. בשוק האג"ח יורדות התשואות כרגע כשמדדי האג"ח עולים בשיעור ניכר של 0.3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה