השוק

זינוק במניות ענקיות המסחר האלקטרוני הסיניות בעקבות חבילת התמריצים

הבנק המרכזי של סין חשף תוכנית תמריצים בניסיון לסייע לכלכלת סין להתאושש. מניות חברות המסחר האלקטרוני הגדולות בוול סטריט זינקו לאחר ההודעה
שרון בירקמן | 
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, vecteezy, shutterstock)
מניות החברות הסיניות הגדולות בתחום המסחר האלקטרוני, כולל עליבאבא, PDD ו JD- זיקנו אתמול לאחר שהבנק המרכזי של סין הודיע על חבילת תמריצים ראשונה מאז מגפת הקורונה. עליבאבא עלתה ב-7%, PDD זינקה כמעט ב-10% ו-JD רשמה עלייה של כ-11%. 
הבנק המרכזי של סין חשף ביום שני סדרה של צעדים מוניטריים במאמץ להחיות את כלכלת המדינה. הצעדים מיועדים להקל על משקי הבית והעסקים ליטול הלוואות בשיעורי ריבית נמוכים יותר. זאת, במטרה לעודד הוצאות והשקעות בכלכלה שסובלת מביקושים חלשים ושוק נדל"ן מתקרר. צעדים נוספים בחבילת התמריצים צפויים לשחרר לשוק כטריליון יואן, יותר מ-140 מיליארד דולר.

השווקים הפיננסיים בסין הגיבו בחיוב, כאשר מדדי CSI 300, מדד שנחאי ומדד האנג סנג עלו כולם ביותר מ-4%. מניות טכנולוגיה נוספות זינקו בעקבות החדשות.
עם זאת, אנליסטים מטילים ספק בכך שהתמריצים יספיקו לשקם את הכלכלה או להשפיע על השווקים הגלובליים. ג'פרי קליינטופ, האסטרטג הראשי להשקעות גלובליות בחברת צ'ארלס שוואב, אמר ל-Yahoo Finance: "שיעור ריבית נמוך יותר על הלוואות קודמות עשוי לעזור למשקי הבית, אבל לא יפסיק את הירידה במחירי הנדל"ן או בהכנסות ובמשרות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה