השוק

בעלי ערוץ i24news מסתבך: העסק שרכש ב-2.7 מיליארד דולר קורס

משבר גדול הוביל את סות'ביס, בית המכירות שרכש פטריק דרהי, לנקוט בצעדים דרסטיים. החברה דוחה תשלומים לספקים ועובדים, ואף הנפיקה שטרי חוב לבכירים במקום בונוסים. במקביל, דרהי הגדיל את חובות החברה לכ-1.8 מיליארד דולר ומשך ממנה דיבידנדים בסך 1.2 מיליארד דולר
מערכת ice | 
פטריק דרהי (צילום יורי סקוירסקי, רמי זרנגר, יחצ)
סות'ביס, ענקית המכירות הפומביות, מתמודדת עם משבר חסר תקדים בשוק האמנות העולמי. החברה, שנרכשה ב-2019 על ידי המיליארדר הישראלי-צרפתי פטריק דרהי תמורת 2.7 מיליארד דולר, חווה ירידה דרמטית במכירותיה. מצב זה משקף את המגמה הכללית בשוק, כאשר ריבית גבוהה ואינפלציה מקשות על סוחרי אמנות ומערערות את ביטחונם של אספנים. סות'ביס, שבעבר הניבה מכירות שנתיות של לפחות 7 מיליארד דולר, מתמודדת כעת עם קשיים תזרימיים משמעותיים.
המשבר הוביל את סות'ביס לנקוט בצעדים דרסטיים. החברה דוחה תשלומים לספקים ועובדים, ואף הנפיקה שטרי חוב לבכירים במקום בונוסים. במקביל, דרהי הגדיל את חובות החברה לכ-1.8 מיליארד דולר ומשך ממנה דיבידנדים בסך 1.2 מיליארד דולר. צעדים אלה עוררו דאגה בקרב מומחים בתעשייה לגבי יציבותה הפיננסית של החברה.

למרות האתגרים, סות'ביס ממשיכה לחפש הזדמנויות צמיחה. החברה קיבלה לאחרונה השקעה משמעותית מקרן העושר של אבו דאבי, ADQ, בעסקה בשווי מיליארד דולר. בנוסף, החברה פתחה חלל תצוגה מפואר בהונג קונג, המדגיש את המיקוד המתמשך שלה בשוק האסיאתי. עם זאת, דחיית סדרת המכירות הראשונה בהונג קונג לנובמבר מעוררת שאלות לגבי יכולתה לגייס יצירות אמנות משמעותיות.
בתגובה למשבר, סות'ביס שינתה את מבנה העמלות שלה, צעד שהפתיע רבים בעולם האמנות. החברה החלה לחייב גם את המוכרים בעמלה, בניגוד לנוהג הקודם. שינוי זה עשוי להשפיע על יכולתה למשוך מוכרים בעתיד, אך נתפס כצעד הכרחי להבטחת יציבותה הפיננסית.
למרות הקשיים, סות'ביס ממשיכה להשיג הישגים משמעותיים. החברה הצליחה לזכות באוסף יוקרתי של אשת העסקים סידל מילר, הכולל יצירה של קלוד מונה המוערכת ב-60 מיליון דולר. הצלחה זו מדגישה את יכולתה של החברה למשוך פריטים יוקרתיים גם בתקופות מאתגרות. עם זאת, עתידה של סות'ביס תלוי ביכולתה להתאים את עצמה לשינויים בשוק האמנות העולמי ולשמור על מעמדה כמובילה בתחום המכירות הפומביות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה