השוק

שלמה אייזיק שוב מסתבך: מדוע ספג קנס של 160 אלף שקל?

שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל, שוב הסתבך אחרי שספג קנס גדול של 160 אלף שקל מהמפקח על הביטוח, עמית גל, זאת בעקבות העברת המניות שלו בחברת יונט שקרסה לבת שלו, מבלי שיקבל על כך את אישור רשות שוק ההון
מערכת ice | 
שלמה אייזיק נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל (צילום גיא קרן)
שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל, שוב הסתבך אחרי שספג קנס גדול של 160 אלף שקל מהמפקח על הביטוח, עמית גל, זאת בעקבות העברת המניות שלו בחברת יונט שקרסה לבת שלו, מבלי שיקבל על כך את אישור רשות שוק ההון, דבר העובר על החוק.
על פי הדיווח אתמול (שלישי) ב"דה מרקר", גם הבת שלו, בר מויאל אייזק, לא ביקשה היתר שליטה בסוכנויות הביטוח של החברה. שלמה אייזק מסר ל"דה מרקר" בין היתר כי "עניינו של העיצום קשור באי העברת דיווח בזמן אמת ודיווח במועד מאוחר של העברת מניות בין דורית בחברה הפרטית של אייזיק. מדובר באירוע שהתרחש לפני מספר שנים".
כזכור, רק בשבוע שעבר פרקליטות המדינה הודיעה  לצחי אזר, שלמה אייזיק ושי פנסו, שלושת בעלי השליטה ונושאי משרה בחברה הציבורית "יונט קרדיט", שעסקה במתן אשראי חוץ-בנקאי, שהיו גם בעלי השליטה בחברת "יונט" הפרטית, כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע במספר פרשיות.
כמו כן זומנו לשימוע חמישה חשודים נוספים, ובהם קצין הציות של החברה הציבורית, יואב צבר, יועץ החברה דודו בן-נעים, השר לשעבר משה כחלון, שכיהן כיו"ר דירקטוריון החברה בין יוני 2021 ליוני 2022, והחברות עצמן. הם חשודים בעבירות מרמה כלפי החברה הציבורית ועבירות דיווח - כל אחד לפי חלקו. 
הפרשה הראשונה מיוחסת לשלושת בעלי השליטה - אזר, אייזיק (המשמש כיום כנשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל) ופנסו, לבן-נעים ואחרים, ומתמקדת בעסקת הקצאה משנת 2020, שבמסגרתה הוקצו 2 מיליון מניות החברה הציבורית בשווי 50 מיליון שקל לטובת החברה הפרטית של בעלי השליטה ולשני יועצים נוספים.
על פי החשד, מטרת העסקה הייתה תשלום חובות האג"ח של בעלי השליטה בחברה הפרטית, ומתווה העסקה שאושר במוסדות החברה היה שונה באופן מהותי מהעסקה שבוצעה בפועל. כך שבעלי השליטה והיועצים, בסיועו של קצין הציות, הציגו מצגי שווא למוסדות החברה הציבורית וקיבלו לידם במרמה מניות בשווי של כ-50 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה