השוק

דיסקונט עושה מהפכה בהשקעות: כך תחליטו אילו מניות לקנות

לראשונה במערכת הבנקאית בישראל, בנק דיסקונט מכריז על מהפכת ה-AI בעולם ההשקעות עם AI Stock Talk - פיתוח ישראלי של צ'אט מבוסס בינה מלאכותית לעולם ההשקעות
מערכת ice | 
בנק דיסקונט (צילום Magma Images)
בנק דיסקונט הכריז על מהפכת הבינה המלאכותית בעולם ההשקעות, ובקרוב יהיה הראשון להציע ללקוחותיו כלי אינטראקטיבי חכם שמספק מידע והמלצות השקעה.
הבנק חתם על הסכם עם חברת הפינטק הישראלית Bridgewise לבניית AI Stock Talk – טכנולוגיה מבוססת Gen AI המאפשרת התכתבות עם צ'אט, בדומה לצ'אט GPT, Gemini וכדומה שייתן מענה עדכני הכולל בין היתר: ניתוחי עומק של מניות מרחבי העולם, לרבות דירוג של מניות בחלוקה לסקטורים, סקירה על החברה, המלצות השקעה, הצגת מניות באותו מדד יחוס, הצגת פרמטרים מרכזיים מהדוחות הכספיים, אפשרות לצפייה בדוח מורחב לכל מניה, ואפשרות לשאול את הצ'אט על מונחים מקצועיים המופיעים בתשובות.
בשלב הראשון, תושק גרסת בטא עבור לקוחות שירצו להשתתף בתהליך פיתוח המוצר, ובכך ישפיעו על השיפורים והעדכונים שיבואו בהמשך. זמן קצר לאחר מכן, תורחב ההשקה לכלל לקוחות הבנק, כך שכולם יוכלו ליהנות מהמוצר המתקדם. השירות יהיה חינמי באפליקציית דיסקונט.
לדברי דיסקונט, ה-AI Stock Talk מהווה פריצת דרך ראשונה מסוגה בישראל במערכת הבנקאית של עולם ההשקעות, שכן הצ'אט יאפשר לכל לקוח לקיים התכתבות בשפה חופשית הפועלת כצ'אט בשפה העברית, ויספק ניתוח מבוסס בינה מלאכותית עם מענה לשאלה הספציפית הנשאלת. 

צילום מסך להמחשה: יח"צ
הטכנולוגיה החדשנית של Bridgewise נשענת על שלושה כלי בינה מלאכותית שפיתחה החברה. הראשון, מערכת של אלגוריתמים המשתמשת ב-machine learning המבוססת על נתונים עדכניים והיסטוריים של מעל ל-20 שנה אודות מטריצות מדדים וקורלציה של תנודות מחירים, שמנתחת יותר מ-50,000 ניירות ערך ומספקת לכל אחד מהם ציון ביצועים.
השני, בינה מלאכותית יוצרת – Generative AI המבוססת על מודל שפה היוצרת דוחות פשוטים להבנה בעברית. שיטה זו מספקת ניתוח והמלצות ומציעה מידע מקיף על ביצועי המניה של כמעט כל חברה הנסחרת בבורסות בעולם. השלישי, מודל שפה שמאומן כדי לשמש כממשק שיחתי אינטראקטיבי בין הלקוח לבין מערך הידע של Bridgewise.
אסף פסטרנק, ראש חטיבת אסטרטגיה וכספים בבנק דיסקונט: "המהלך מהווה צעד ראשון של בנק דיסקונט בכניסה לעולם ה-AI. ככזה, הוא אינו רק צעד טכנולוגי נקודתי אלא תחילתו של מהלך אסטרטגי שצפוי להביא עימו יתרונות רבים בשיפור השירות, בפרסונליזציה של חווית הלקוח ובייעול תהליכים תפעוליים. בנק דיסקונט גאה להיות הבנק הראשון שמאפשר ללקוחותיו לשוחח עם צ'אט מתקדם וחדשני בעולם ייעוץ ההשקעות ולקבל ניתוח עדכני ומקיף הכולל המלצות השקעה על מניות מרחבי העולם". 

גבי דיאמנט, שותף מייסד ומנכ"ל Bridgewise: "השותפות עם בנק דיסקונט מסמנת את תחילתו של עידן חדש בעולם ההשקעות, שבו הטכנולוגיה של Bridgewise תאפשר ללקוחות לקבל תובנות וניתוחים מעמיקים על מניות מכל רחבי העולם באמצעות צ'אט אינטראקטיבי ראשון מסוגו. כלי זה יעניק למשקיעים חוויית משתמש ייחודית עם כלי ה-AI המתקדמים ביותר. אנו נרגשים ליצור השפעה משמעותית על מיליוני צרכנים פיננסיים בארץ ובעולם, שיוכלו ליהנות מפירות מהפכת ה-AI. אנו גאים בכך שבנק ישראלי הוא הראשון מיני רבים שמאמץ את החדשנות שלנו ושותף להובלה בסלילת הדרך שתשנה את הדרך בה משקיעים מנווטים בשוק ההון ותספק לכל מי שמתעניין בתחום הבנה ובהירות שלא ניתן היה להשיג עד כה באפיקי ההשקעה הללו כדי לקבל החלטות מושכלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה