השוק

הישראלים מפסיקים לקנות? האטה בפדיון המסחר הסיטוני והקמעונאי

נתוני הפדיון עלו בחודש יולי ב-5.7% בחישוב שנתי. פדיון סך ענפי ההייטק עלה ב-0.9% בלבד בחישוב שנתי.  פדיון ענפי המסחר הסיטוני והקמעונאי עלה ב-7.0% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 10.7%
מערכת ice | 
צרכנות נבונה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את מדדי פדיון לכל ענפי הכלכלה על פי נתוני מע"מ בחודש יולי 2024, כאשר נרשמה עלייה בפדיון סך כל ענפי הכלכלה בשיעור של 5.7% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 5.5%.
ירידה בפדיון ענפי התעשייה, הכרייה והחציבה בשיעור של 1.2% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 1.4%. עלייה בפדיון ענפי המסחר הסיטוני והקמעונאי בשיעור של 7.0% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 10.7%.

עלייה בפדיון סך ענפי ההייטק בשיעור של 0.9% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 0.8%. ירידה בפדיון ההייטק בענפי התעשייה בשיעור של 9.4% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 7.1%. עלייה בפדיון ההייטק בענפי השירותים בשיעור של 3.3% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 1.1%.
פדיון מתייחס לסכום הכסף המתקבל ממכירת מוצרים, מתן שירותים בתוך ישראל ומכירת נכסים קבועים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת באופן תקופתי נתוני פדיון מפולחים לפי ענפי הכלכלה. הנתונים נסמכים על דיווחי מע"מ לרשות המיסים. מס ערך מוסף (מע"מ) הוא מס המוטל על עסקאות בישראל, יבוא מוצרים ומתן שירותים ומחושב כאחוז ממחיר העסקה או המוצר. נתוני הפדיון של העוסקים המדווחים למס ערך מוסף מושפעים משינויים עונתיים; ניתוח הנתונים נעשה לאחר ניכוי עונתיות ונתוני מגמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה