השוק

טבע חוגגת: אחרי הדוח החזק ועדכון התחזיות, גם פיץ' מעלה את הדירוג

אחרי הדוחות הטובים לרבעון השני של השנה והעלאת התחזיות לשנה כולה, טבע זוכה לחדשות טובות גם מחברת הדירוג פיץ', המעלה את דירוג החברה ל-BB עם אופק חיובי
מערכת ice | 
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע (צילום vecteezy, אלעד מלכה, אייל תגר)
חברת הדירוג פיץ' (Fitch) העלתה את דירוג האשראי של טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ (טבע) ל-'BB' מ-'BB-', והציבה את התחזית בדירוג לאופק חיובי. ההעלאה נעשתה על רקע התקדמותה של טבע בצמצום חובותיה, חזרה לצמיחה ושיפור היעילות התפעולית.
בפיץ' צופים שטבע תמשיך להקטין את חובותיה, להתרחב ולגוון את בסיס ההכנסות שלה, ובמקביל, תצמצם את עלויות ההליכים המשפטיים והאזרחיים. ההתקדמות בתחום זה נראית מבטיחה, במיוחד עם התוכניות למכירת חטיבת הכימיה של החברה (TAPI), הצפויה להגביר את הגמישות הפיננסית שלה.
בפיץ' מציינים כי טבע נותרה אחת מהיצרניות המובילות בתחום התרופות הגנריות, עם פורטפוליו מגוון של תרופות מיוחדות ותרופות ביוסימילריות. החברה נהנית מבסיס חזק בתחום התרופות הגנריות והביוסימילריות, ומצופה שההכנסות יגדלו בקצב מהיר יותר בטווח הקצר עד הבינוני. תחזיות אלו מאפשרות לטבע להקטין את חובותיה בכ-1.7 עד 2 מיליארד דולר בשנה, כאשר מכירת TAPI עשויה להוביל להפחתת חובות משמעותית ולשיפור בגמישות הפיננסית. עם זאת, בפיץ' מצביעים על לחצי מחירים בתחום הגנריקה בארה"ב, עקב התאגדות לקוחות לקבוצות רכישה. טבע מצמצמת את החשיפה שלה לתרופות גנריות פשוטות ומגדילה את סל התרופות הגנריות המורכבות יותר שלה, זאת במטרה להגדיל את התשואה על המוצרים שלה ולצמצם את שחיקת המחירים.

בפיץ' צופים שטבע תמשיך להתמודד עם עלויות משפטיות וארגוניות גבוהות במהלך השנים הקרובות שיכבידו על שולי ה-EBITDA המתואמים. עם זאת, הפוטנציאל לצמיחה משמעותית באיכות הרווחים ותזרימי המזומנים של טבע נותר גבוה, זאת, הודות לאסטרטגיה המחודשת וניהול הסיכונים היעיל של החברה.
לפני כחודשיים פרסמה טבע את תוצאות הרבעון השני של השנה, בהן דיווחה על הכנסות של 4.2 מיליארד דולר, מעל לצפי האנליסטים. הרווח למניה עמד על 61 סנט, מעל לתחזיות של 55 סנט למניה. החברה גם עדכנה תחזיות לשנת 2024, ומצפה לסיים את השנה עם הכנסות של בין 16 ל-16.4 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.3 עד 2.5 דולר, לעומת תחזיות קודמות.
התחזיות שודרגו בעיקר בזכות התרופות אוסטדו וקופקסון; תחזיות המכירות של אוסטדו עלו ל-1.6 מיליארד דולר; קופקסון צפויה למכור ב-450 מיליון דולר. העלייה במכירות קופקסון מצביעה על כך שייתכן שתקופת השחיקה הממושכת במכירות התרופה עומדת בפני סיום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה