השוק

בנק דיסקונט: הריבית מחר בארה"ב תרד בשיעור נמוך של 0.25%

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט אומרת היום לקראת ההחלטה על גובה הריבית בארה"ב, כי מכלול הנתונים תומך בהורדת ריבית של 0.25% "בלבד"; שמיר מעריכה עוד שעד לסוף השנה יצטמצם הגירעון של הממשלה בישראל לרמה של 7.2% תוצר
ניצן כהן | 
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר, Magma Images, shutterstock)
ישיבת ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) מתחילה היום וכרגע לפחות, המשקיעים בשוק ההון מתמחרים בסיכון של 60% הורדת ריבית של 0.5%. ניר שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מצננת את הציפיות בשוק ואומרת כי להערכתה, בשל אינפלציית הליבה הגבוהה, הפדרל ריזרב יוריד את הריבית ב-0.25% "בלבד".
"האינפלציה באוגוסט התמתנה ל-2.5%, לעומת 2.9% ביולי, מנגד אינפלציית הליבה נותרה יציבה ברמה של 3.2% והקצב החודשי האץ ל-0.3%, לעומת 0.2% בחודש הקודם בתמיכת האצה נוספת בקצב עליית שכר הדירה, עליה במחירי הטיסות והמלונות.
"מכיוון שבאינפלציית הוצאות הצרכנים, הנתון המועדף על הפד שיתפרסם בסוף החודש, משקל הדיור הינו נמוך יותר, העליה באינפלציית הליבה במדד זה צפויה להיות מתונה יותר. ההפתעה מעלה באינפלציית הליבה (הכללית, נ"כ) לא תעצור את הפחתת הריבית, אולם, הנתונים תומכים בהפחתת ריבית בשיעור של 25 נ"ב בלבד, ביום רביעי השבוע" כותבת שמיר ללקוחות דיסקונט.
באשר לכלכלה הישראלית, כותבת שמיר כי הגירעון ממשיך לעלות, וב-12 החודשים שהסתיימו באוגוסט הסתכם ב-161 מיליארד שקל, שהם 8.3% תוצר, לעומת 8% תוצר ביולי. ב-8 החודשים הראשונים של השנה גדלו ההוצאות בכ-32% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד,  כאשר הוצאות המשרדים שאינן קשורות למלחמה התרחבו בכ-8% (לעומת תכנון של כ-5% בהצעת התקציב).
"עם זאת, ההכנסות ממיסים ממשיכות להפתיע מעלה, ורושמות באותה תקופה עליה ריאלית של 1%, תוך עליה של כ-2% במיסים העקיפים ויציבות במיסים בישירים. ההפתעה מעלה בהכנסות נובעת מגידול מהיר בצריכה הפרטית, עליה מואצת בשכר והתרחבות בפעילות בענף הנדל"ן.
"יש לציין" מציינת שמיר כי "מתחילת השנה חלה עליה בהכנסות ממיסים בשיעור שנתי של 10%.בהעדר הסלמה משמעותית במצב הביטחוני, צפויה במהלך הרבעון האחרון של השנה ירידה הדרגתית בגירעון (בשל העובדה שהרבעון האחרון של 2023 יצא מחישוב הגירעון המצטבר ל-12 חודשים אחורנית), להערכתנו, עד לרמה של 7.2% תוצר" מסיימת שמיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה