השוק

מה עומד מאחורי הסנקציות של ארה"ב נגד בכירים בתאגיד הישראלי אינטלקסה?

ארצות הברית הטילה סנקציות אישיות על חמישה בחירים בתאגיד הישראלי אינטלקסה בעקבות שימוש לרעה בטכנולוגיות ריגול

מערכת ice | 
בית המשפט העליון של ארצות הברית (צילום freepik)
משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת סנקציות אישיות נגד חמישה בכירים בתאגיד הסייבר אינטלקסה, הממוקם בישראל ונמצא בבעלות ישראלית. בין הבכירים המוזכרים נמצא מרום הרפז, לשעבר מנהל מרכזי בחברת Intellexa S.A. הסנקציות כוללות הקפאת נכסים ואיסור על כניסה לארה"ב או קיום עסקאות פיננסיות הקשורות אליו או לחברות נוספות שנכנסו לרשימה השחורה. הרפז, בוגר אוניברסיטת תל אביב והטכניון, מתגורר ביוון בשנים האחרונות.
המהלך הנוכחי מצטרף לסנקציות שהוטלו במרץ האחרון על טל דיליאן, מייסד אינטלקסה, שפיתח את תוכנת הריגול "Predator". תוכנה זו, הידועה ביכולותיה לחדור למכשירים אלקטרוניים ללא אינטרקציה מהמשתמש, מאפשרת גישה למידע רגיש ויכולה לעקוב אחרי משתמשים. "Predator" שימשה למעקב אחר עיתונאים, פעילי זכויות אדם וגורמים ממשלתיים, כולל פקידים אמריקאים.
משרד האוצר האמריקני ציין כי הסנקציות ננקטו במסגרת מאמצי הממשל להתמודד עם השימוש לרעה בטכנולוגיות ריגול המהוות איום על הביטחון הלאומי של ארצות הברית ועל זכויות הפרט.הסנקציות האלו עלולות להוביל לבידוד כלכלי של הבכירים והחברות המעורבות, ויתכן שיובילו לסנקציות נוספות נגד גופים שימשיכו לשתף פעולה עם אינטלקסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה