השוק

מייסד הבנק הדיגיטלי נחשף: זו החברה הסודית החדשה שהקים

מעבר לגבולות האנושיים: המרוץ הסודי של פרופ' אמנון שעשוע לבינה מלאכותית על-אנושית, עם הקמת חברה שמטרתה לחרוג מיכולות אנושיות ולפתור בעיות מורכבות בתחומי המדע, הרפואה והקיימות. השיג גיוס משוער של עשרות מיליוני דולרים
מערכת ice |  1
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
במהלך דרמטי שנחשף לאחרונה, פרופ' אמנון שעשוע, דמות מפתח בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית, הקים בחשאי חברה חדשה בשם דאבל איי.אי טכנולוגיות (AA-I). החברה, שהוקמה בירושלים בשנת 2023, מתמקדת בפיתוח בינה מלאכותית כללית (AGI) - טכנולוגיה שמטרתה לחרוג מיכולות אנושיות ולפתור בעיות מורכבות בתחומי המדע, הרפואה והקיימות.
עם גיוס משוער של עשרות מיליוני דולרים והצטרפות למאיץ הבינה המלאכותית של אמזון, AA-I מציבה את עצמה בחזית המרוץ העולמי לפיתוח AI מתקדם, מעוררת סקרנות ותקווה לפריצות דרך מדעיות משמעותיות. על פי גלובס, חזונו של שעשוע ל-AA-I הוא שאפתני ומרחיק לכת. בראיון קודם, הוא תיאר את הפוטנציאל של AGI כ"יצורים שנוחתים בחללית בכדור הארץ עם מחשבה אלטרואיסטית שבאה רק לעזור לאדם".

שעשוע מאמין כי הטכנולוגיה שמפותחת ב-AA-I תוכל לפתור בעיות גדולות כמו פיתוח תרופות, ריפוי מחלות, ואתגרי קיימות - משימות שמעבר ליכולות הנוכחיות של מודלי שפה מתקדמים. גישה זו מציבה את AA-I בקדמת המאמץ העולמי לפיתוח "סופר-אינטליגנציה" מלאכותית, תחום שמושך תשומת לב ומשאבים עצומים בתעשיית הטכנולוגיה העולמית.
הקמת AA-I מסמנת שינוי אסטרטגי בגישתו של שעשוע לבינה מלאכותית. בעוד שחברתו הקודמת, AI21, התמקדה במודלי שפה, AA-I שואפת לפרוץ את "תקרת הזכוכית" של יכולות AI נוכחיות. שעשוע מאמין כי הצעד הבא בהתפתחות AI הוא יצירת מערכות שיכולות לחקות ואף לעלות על יכולות של מתמטיקאים ופיזיקאים מובילים, ולהגיע לתובנות מדעיות פורצות דרך. גישה זו מציבה את AA-I בחזית המחקר והפיתוח של AGI, עם פוטנציאל לשנות את פני המדע והטכנולוגיה כפי שאנו מכירים אותם.
עם זאת, הפרויקט השאפתני של שעשוע מעלה גם שאלות אתיות ומעשיות מורכבות. בעוד שהפוטנציאל לפריצות דרך מדעיות הוא עצום, יש לשקול בזהירות את ההשלכות של פיתוח AI שעולה על יכולות אנושיות. סוגיות כמו בטיחות AI, שליטה על מערכות חזקות כאלה, והשפעתן על שוק העבודה והחברה בכללותה, הן רק חלק מהאתגרים שיש להתמודד איתם. יתרה מזאת, המרוץ הגלובלי לפיתוח AGI מעלה שאלות לגבי הריכוזיות של כוח טכנולוגי כה משמעותי בידי מספר מצומצם של חברות וממשלות.
למרות האתגרים, ההתקדמות של AA-I מסמנת רגע מכונן בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית והעולמית. היא מדגימה את היכולת של ישראל להיות שחקן מוביל בזירה הטכנולוגית העולמית, גם בתחומים המתקדמים והמאתגרים ביותר. עם הצטרפותה למאיץ של אמזון והצגת המוצר הצפויה בדצמבר, העולם יצפה בדריכות לראות האם החזון השאפתני של שעשוע יתממש, ואיך הטכנולוגיה שמפותחת ב-AA-I עשויה לשנות את עתידנו. ככל שהמרוץ ל-AGI מתקדם, ברור כי ההתפתחויות בתחום זה ימשיכו להיות במוקד תשומת הלב העולמית, עם פוטנציאל לשנות את פני האנושות כפי שאנו מכירים אותה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה אמנון , יזם סידרתי מדהים (ל"ת)
    רמי תגר 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור