השוק

אנרג'יאן מדווחת כי מאגר הגז 'כריש' שבר שיא בקצב הפקת הגז

אנרג'יאן שמחזיקה בבעלות על מאגרי הגז כריש, תנין וקטלן פרסמה את הדוחות הכספיים מהם עולה כי הפקת הגז ממאגר כריש לא רק שלא נפגעה בגלל המלחמה, אלא אף שברה שיא בשל הביקושים הגבוהים שהיו בחודש יוני
ניצן כהן | 
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
אנרג'יאן שנסחרת בבורסה בתל אביב ובלונדון םרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה ומהם עולה כי קצב הפקת הגז ממאגר כריש לא רק שלא הושפע מהמלחמה אלא אף הגיע לשיא ואלה חדשות טובות לכלכלה הישראלית.
מנתוני אנרג'יאן עולה כי היקף הפקת הגז של החברה במחצית הראשונה של 2024  עמד על 146 kboed (אלפי חביות שווה ערך נפט ליום), עליה של 38% ביחס למחצית המקבילה אשתקד. מתוך כמות זו, 106 kboed הינן מהפעילות הנמשכת גם לאחר שתושלם העסקה למכירת עסקי החברה במצרים, איטליה וקרואטיה לקרן קרלייל.
מתוך סך ההכנסות במחצית הראשונה, 643 מליון דולר שייכים לפעילות הנשארת באנרג'יאן לאחר המכירה, וכך גם 345 מליון דולר מהרווח התפעולי לפני מס. בישראל, הגיעה הפקת הגז מכריש לשיא בחודש יוני, עם ממוצע של 177 kboed, וזאת כתוצאה מהביקושים הגבוהים בתקופת הקיץ.
החברה מעדכנת את תחזית ההפקה ל-2024 ל 155-165 kboed, בהתאם לקצב ההפקה הנוכחי. מתוכם 115-125 שייכים לפעילות הנמשכת באנרג'יאן לאחר עסקת המכירה.
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: " אני שמח לדווח על התוצאות החצי שנתיות הגבוהות ביותר של החברה אי פעם, עם גידול משמעותי בהיקפי ההפקה, בהכנסות וברווח לפני מס.  הפעילות שלנו ממשיכה להראות חוסן גם למול ההתפתחויות הגיאופוליטיות המתמשכות והפקת הגז איננה מושפעת מהן.  בישראל  אף הגענו לשיא חודשי של הפקה ביוני.
"במהלך תקופה זו הודענו על מכירת הפעילות שלנו באיטליה, מצרים וקרואטיה לקרלייל, תמורת סכום המייצג החזר של פי 3 על ההשקעה. עם השלמת העסקה, אנו מצפים להפחית את החוב של החברה ולעדכן את מדיניות תשלום הדיבידנד לבעלי המניות
"בתקופה זו גם התקדמנו בכל תחומי הפעילות האסטרטגיים שלנו,  כולל ביצוע החלטת ההשקעה הסופית בפיתוח מאגר "קטלן" והמשך פיתוח פרוייקט אגירת הפחמן בפרינוס שביוון.  זוהי תחילתו של פרק חדש עבור אנרג'יאן. השילוב בין מצויינות תפעולית וחשיבה יזמית מהווים את הבסיס עליו תמשיך החברה לייצר  ערך לבעלי המניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה