השוק

אחרי שהבנק הבריטי קיבל רישיון לפעול בישראל; החל חרם עליו באירלנד

רבוטלוט שהוא הבנק הדיגיטלי הגדול בבריטניה קיבל רישיון לספק שירותי תשלום בישראל ובתגובה לקוחות באירלנד פתחו בחרם עליו; השלב הראשון בחרם הוא שלא לעשות שימוש בכרטיסי האשראי שהנפיק במשך יומיים רצופים; כך נודע ל-ice
ניצן כהן | 
השקעות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הבנק הדיגיטלי הגדול בבריטניה, רבולוט, קיבל לא מכבר רישיון לספק שירותים בישראל. הבנק העלה באתר האינטרנט שלו את ההודעה כי קיבל רישיון מבנק ישראל לספק שירותי תשלום בישראל ובתגובה הוכרז באירלנד חרם עליו. כך נודע ל-ice. 
השלב הראשון בחרם הוא קריאה שלא לעשות שימוש בכרטיסי האשראי של הבנק יומיים ברציפות וזאת במטרה לעצור אותו מלהיכנס לפעילות בישראל.
למעשה רבולוט היא לא בנק אלא חברת פינטק (ענקית) שמספקת שירותי תשלום. כלומר החברה מקבלת פיקדונות, מבצעת המרות מט"ח, תכנון פיננסי, ביטוחים שונים והעברות כסף ברחבי העולם. רבולוט מאפשרת הנפקה של כרטיסי חיוב מידי (דביט) וכן הלאה. החברה מעסיקה 6,000 עובדים ויש לה סדר גודל של 25 מיליון משתמשים פרטיים.
החברה קיבלה לא מכבר רישיון מבנק ישראל להתחיל לעבוד כאן ובאופן תיאורטי לפחות להיות סוג של תחרות למערכת התשלומים הישראלית (חברות כרטיסי האשראי). החברה עוד לא החלה לעבוד בפועל בישראל אולם היא קיבלה את ההיתרים להתחבר למערכות הסליקה של בנק ישראל וככה למעשה היא יכולה, לפחות באופן תיאורטי, להתחיל לעבוד כאן.
השירותים שמעניקה רבולוט מעניינים מאוד ללקוח בישראל שכן באופן עקרוני ניתן לעשות שימוש בשירותים שלה מבלי לעבור בדרך חברת כרטיסי אשראי או בנק בפעולות מורכבות מידי וזו למעשה ליבת התחרות שבנק ישראל דוחף אליה בשנים האחרונות.
באירלנד החלו היום קריאות לחרם נגד החברה בשל המלחמה אולם כאן כדאי לזכור שבאירלנד יש קהילה פלסטינאית גדולה ובעלת השפעה מה שהופך את אירלנד לאחת המדינות בעוינות ביותר את ישראל כרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה