השוק

מחירי הנפט ימשיכו לצלול בענק? יוליוס בר: "צפי לעודף אספקה"

אף שלוב אינה מהווה יצרנית מרכזית, יש לה השפעה משמעותית על השוק. שמועות על חידוש מהיר מהצפוי של הייצור המקוצץ במדינה תרמו להאטה, והגידור בחוזים העתידיים האיץ כנראה את התיקון. ראש מחלקת כלכלה ומחקר בבנק ניהול העושר מסכם: "נשארים עם הערכתנו הניטרלית, המחירים יישארו בטווח הנמוך של שנות ה-70"
מערכת ice |  3
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
הירידה הרחבה בשוק השפיעה על מחירי הנפט, כשמדד הבנצ'מרק האמריקני צנח לשיא נמוך משנות ה-60. נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר, מתייחס היום (ראשון) בסקירתו השבועית לשאלת מחיר הנפט ולהיתכנות המעשית לירידה בעלויות. 
"שמועות על חידוש מהיר מהצפוי של הייצור המקוצץ בלוב תרמו להאטה", הסביר ריקר, "פעילות הגידור בשוק החוזים העתידיים ככל הנראה האיצה את התיקון". עם זאת, לדבריו, התמונה הכללית נותרת ללא שינוי: הביקוש נותר קפוא באופן חלקי, הייצור באמריקה מתרחב, והשוק צפוי להיכנס לעודפי אספקה בשנה הבאה.

"השאלה המרכזית היא עד כמה יוכלו מחירי הנפט לרדת". יוליוס בר (צילום: shutterstock)
"התחזית שלנו היא שמחירי הנפט ישארו בטווח הנמוך של שנות ה-70 בטווח הארוך", מוסיף ריקר. הנפט, כמו סחורות אחרות, חווה ירידות חדות מאז אתמול. המחירים נפלו באופן משמעותי, כשמחיר הנפט האמריקני ירד ל-60 דולר לחבית. בין הגורמים לירידות ניתן למצוא דיווחים רשמיים מלוב, המצביעים על כך שהייצור עשוי לשוב מוקדם מהצפוי.
לוב, מדינה שסועה פוליטית, אחראית לכ-1.2 מיליון חביות ביום, שכמחציתן מופחתות כעת. אף שלוב אינה מהווה יצרנית מרכזית, יש לה השפעה משמעותית על השוק. כרגיל, פעילות קרנות הגידור בשוק החוזים העתידיים תרמה להחרפת המהלך. התמונה הגדולה נותרה יציבה: הביקוש בשווקים המערביים והביקוש הסיני נמצאים בקיפאון, בעוד הייצור בארה"ב ממשיך לגדול.
"הציפייה היא לעודף אספקה לקראת סוף השנה והלאה", הוסיף ריקר. "השאלה המרכזית היא עד כמה יוכלו מחירי הנפט לרדת. ייתכן שתפוקת פצלי השמן תצטמצם אם המחירים ימשיכו לרדת לאזור שנות ה-60, דבר שיוכל לאזן את העודף. עם זאת, תחום פצלי השמן ממשיך להפתיע עם שיפורים בפריון וירידה חלקית בעלויות הייצור השנה".
"מדינות הנפט עשויות לשקול מחדש את קיצוץ האספקה המובטח שלהן, אך מהלך כזה עשוי לשדר לשוק שהן עדיין מסוגלות להגדיל את התפוקה במקרה הצורך", הוא מדגיש. "בהתאם לכך, אנו נשארים עם הערכתנו הניטרלית ומאמינים שמחירי הנפט יישארו בטווח הנמוך של שנות ה-70 בטווח הארוך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לוב זה לא העיקר. העיקר ארה״ב
    צחי 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישנו גידול קבוע בהפקת נפט מפצלי שמן. העלות ״יצור״ יורדת באופן קבוע והיא היום כ50$ וצפויה עוד לרדת. העתודות של פצלי שמן בארה״ב אדירים. יותר משל סעודיה ואירן יחד.
    סגור
  • 2.
    מישהו צריך ללמד אתכם לתרגם
    ליאור 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה אתם מקשקשים על שנות ה60 ושנות ה70? זה שכתוב כמראה בכתבה המקורית seventies, הכוונה למחירים שבין 70 ל80 דולר ולא למחירי שנות ה70.. לא יודע אם לצחוק או לבכות.
    סגור
  • 1.
    זה אומר שמחיר הנפט הולך לטפס חזק (ל"ת)
    גדי 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור