השוק

בצל המלחמה: מגמה חיובית בעסקים בחודש אוגוסט | כל הפרטים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגה נתונים מעודדים על מצבם הכלכלי של עסקים שונים בישראל. מאזני הנטו על מצבה הכלכלי של החברה בחודש אוגוסט חל שיפור משמעותי בענף הבינוי. בנוסף, נרשם שיפור גם במאזן הנטו של המצב הכלכלי של עסקים בענף המלונאות
מערכת ice | 
לחימה בצפון (צילום shutterstock, פלאש 90/ אייל מרגולין)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את סקר המגמות בעסקים, בו השתתפו מנהלי חברות על חודש יולי, מצבם הכלכלי בחודש אוגוסט ועל ציפיותיהם לחודש הנוכחי (ספטמבר).
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במאזני הנטו על מצבה הכלכלי של החברה בחודש אוגוסט חל שיפור משמעותי בענף הבינוי. נתון זה תואם לפרסום על הפעילות באתרי הבנייה בחודש אוגוסט.
עוד עולה מהניתוח שביצעה הלמ"ס, כי נרשם שיפור גם במאזן הנטו על המצב הכלכלי של עסקים בענף המלונאות, והוא עמד על 7.1 (בחודשיים הקודמים המאזן היה שלילי). בניתוח נוסף שביצעה הלמ"ס בין חודש יולי ליוני 2024, עולה כי מאזני הנטו על העבר מצביעים על עלייה בהיקף המכירות בענפי התעשייה, המסחר הקמעוני והשירותים. 
בענף הבינוי חלה ירידה חדה באחוזי החברות שהגדירו את המצב הביטחוני ואת הביקוש הנמוך כמגבלה חמורה בהשוואה לאחוזים בתחילת המלחמה. לעומת זאת, במגבלה של מחסור בעובדים לא ניכר שיפור.
גם בענפי התעשייה אחוז מנהלי החברות שהגדירו את המצב הביטחוני כמגבלה חמורה, התמתן והגיע לכ-17% באוגוסט, לעומת כ-25% בתחילת המלחמה. במגבלות מחסור בעובדים מקצועיים ובלתי מקצועיים חל שיפור קל בלבד לאורך החודשים האחרונים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה