השוק

חברות הייטק מישראל יעברו למדינה המוסלמית: ההצעה המפתה נחשפת

ממשלת אזרבייג'ן, המדינה המוסלמית בעלת היחסים הטובים ביותר בעולם עם ישראל, מעוניינת למשוך אליה חברות הייטק מישראל, ומציעה להן הצעה חסרת תקדים, שכחלק ממנה הן יקבלו פטור מלא ממס. חלק מהחברות בארץ מעוניינות בהצעה, וכבר מנהלות מגעים למעבר
מערכת ice |  2
ישיבת מנהלים (צילום shutterstock, freepik)
המדינה המוסלמית שנמצאת ביחסים הטובים ביותר עם ישראל היא ללא ספק אזרבייג'ן, עמה יש לישראל יחסים מצוינים, בהם עסקאות נפט, נשק ועוד. אבל האם ההייטק הישראלי בדרך לנהור למדינה?
הבוקר (חמישי) נודע כי ממשלת אזרבייג'ן מנסה למשוך אליה חברות הייטק וסטארטאפים מישראל, באמצעות הצעות מפתות במיוחד. למעשה, אזרבייג'ן מציעה לחבורת ישראל שיהיו מעוניינות לעבור אליה פטור מלא ממס חברות, מס רכוש, מס קרקע ומס על דיבידנדים למשך עשור.
וזה לא הכל - בנוסף על כך, המדינה מציעה להן גם מס הכנסה אישי לעובדים של 0% על שכר חודשי של עד 4,700 דולר. בתוך כך, ב"גלובס" דווח כי ישנן מספר חברות הייטק ישראליות, ששמן עדיין לא נחשף, שמעוניינות לעבור למסינה המוסלמית וכבר נמצאות במגעים מול המדינה בנוגע למעבר כזה.
הסיבה העיקרית להצעה, מלבד כמובן הידיעה שחברות הייטק ישראליות נחשבות לטובות בעולם, מגיעה גם על נוכח העובדה כי פארק טכנולוגי ענק נבנה בימים אלו בבירת המדינה, באקו, כך שהממשלה מנסה למשוך אליו חברות מכל העולם.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני רוצה להגר לשם, נראה לי מקום נחמד
    רונלי המלווה 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    16 0
    באיזו שפה הם מדברים?
    סגור
  • 1.
    רונלי הכוניפינה
    רוצה בעל, הולכת לשם 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    19 0
    אני עוברת לגור שם.
    סגור