השוק

דירוג מניות הבנקים: זה הבנק עם התשואה הגבוהה באוגוסט

חודש אוגוסט עדיין עמד בסימן הדוחות הכספיים ואין מה להגיד, המערכת הבנקאית שומרת על רמות רווחיות גבוהות, על תיק אשראי מאוזן (פחות או יותר) וממשיכה לחלק דיווידנדים; אז מה הפלא שמניות הסקטור הניבו תשואות גבוהות; דירוג מניות הבנקים המלא
ניצן כהן |  4
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
חודש אוגוסט עדיין עמד בסימן הדוחות הכספיים ואין מה להגיד מעבר לכך שהמערכת הבנקאית ממשיכה להראות ביצועים טובים, שומר על תיק אשראי מאוזן (פחות או יותר) וחשוב לא פחות - ממשיכה לחלק דיווידנדים. אז מה הפלא שמניות הסקטור הניבו ביצועים לא רעים בכלל.
מניות הבנקים נחשבות כרגע ל'סחורה החמה' בבורסה של תל אביב. הן נסחרות ביחסים פיננסים נמוכים מהנחות העבודה של המשקיעים המוסדיים והם מזרימים ביקושים למניות האלה. הנחת העבודה הבסיסית היא שהבנקים עברו כבר את תהליכי ההתייעלות שלהם והם יעילים (פחות או יותר), המערכת יציבה ורווחיות ומשלמת דיווידנדים אז כל מה שנותר כרגע הוא להמתין לסיום המלחמה ולחזרה של המשקיעים שיושבים על הגדר למשחק.
הנחת העבודה הבסיסית אומרת שגם אם המלחמה תסתיים עוד כמה חודשים הרי שהשמרנות היחסית של המערכת תוכל לייצר להם עודפי הון שיוכלו להיות מתורגמים לעסקים מהר מאוד.
צריך לשים לב לעוד כמה נתונים: הנתון הראשון הוא חילופי ההנהלה בבנק הפועלים שם נכנס ידין ענתבי לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. ענתבי בא מתוך הבנק והיה שותף מלא של המנכ"ל הקודם, דב קוטלר, בגיבוש תוכנית אסטרטגית, יישום שלה וכן הלאה ומכאן שהתהליך הזה מייצר יציבות ניהולית שמתורגמת לביטחון של המשקיעים במניה.
בנק מזרחי שומר על מעמדו כבנק החזק בתחומי המשכנתאות שנחשבות לרווחיות מאוד ועם בטוחה קשיחה ומכאן שניתן לייחס למניית מזרחי את תמונת המאקרו של ענף הנדל"ן. 
הבינלאומי החליף גם ההוא מנכ"ל וכאן דווקא המשקיעים מחפשים מאלי כהן (המנכ"ל) יותר תעוזה, כלומר לקחת מעט יותר סיכונים ולהגדיל את חלקו של הבנק בענף. בדיסקונט המצב פחות או יותר דומה כשכאן אבי לוי דווקא מראה יצירתיות כמו למשל הכנסת שותף בדיסקונט ניו יורק ועדיין יש לו את הנכס של כאל שלא עושה רושם שהוא ממהר למכור אותו.
אם אלה הם פני הדברים אז אל תתפלאו אם תראו בדירוג של חודש אוגוסט את התשואות של מניות המערכת הבנקאית מרקיעות שחקים. וזה הדירוג השלם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    משכנתא!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנקאי זה 1 שייתן לך מטריה ביום קיץ וייקח לך אותה כשהגשם הראשון יתחיל לרדת-מארק טווין!
    סגור
  • 3.
    מה יותר חוקי?!
    אנצי!!!! 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין איך סמים לא חוקיים וכספומטים כן.אף 1 לא מוציא כסף למשהו חוקי ב-4 לפנות בוקר-כריס רוק סטנדאפיסט אמריקאי!
    סגור
  • 2.
    יעילות!
    אנצי!!!! 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יותר קל להוציא מהציבור כסף על ידי הקמת בנק מאשר על ידי שוד בנק-ברטולד ברכט!
    סגור
  • 1.
    תכונות!
    אנצי!!!! 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המגרעות של הגנב זה המעלות של הבנקאי- ג'ורג' ברנרד שו מחזאי!
    סגור