השוק

בלגן ענק בחברת הייצוא הישראלית: קרב על השכר של המנכ"ל

טענות חמורות מצד בעלי מניות המיעוט כלפי משפחת שובל. הם מאשימים את בעלי השליטה בהתנהלות בזבזנית, הוצאות מנופחות, ומערך תגמול לא פרופורציונלי. הנקודה המרכזית במחלוקת היא אי-אישור תנאי התגמול של גידי שובל באסיפה הכללית מאז 2017, למרות הדרישה החוקית לאשרם מחדש כל שלוש שנים
מערכת ice |  2
העלאת שכר המינימום (צילום vecteezy)
סערה פיננסית מתחוללת בחברת יצוא, בעלת השליטה בבנק ירושלים, כאשר קבוצת בעלי מניות מיעוט יוצאת למאבק נגד משפחת שובל, בעלת השליטה בחברה. במוקד המחלוקת עומד אישור רטרואקטיבי לשכרו של המנכ"ל גידי שובל, בנם של כנה וזלמן שובל. הקבוצה, הכוללת את משפחות בנימין, פרנסס, שלום וליימן, דורשת לבטל את האישור שניתן על ידי הדירקטוריון ולא על ידי האסיפה הכללית, כנדרש בחוק.
המאבק, המתנהל מאז 2017, חושף טענות חמורות מצד בעלי מניות המיעוט כלפי משפחת שובל. הם מאשימים את בעלי השליטה בהתנהלות בזבזנית, הוצאות מנופחות, ומערך תגמול לא פרופורציונלי. הנקודה המרכזית במחלוקת היא אי-אישור תנאי התגמול של גידי שובל באסיפה הכללית מאז 2017, למרות הדרישה החוקית לאשרם מחדש כל שלוש שנים.

בעקבות לחץ מצד בעלי המניות והתערבות רשות ניירות ערך, נדרשה יצוא לבטל הפרשה של 4.2 מיליון שקל עבור שכר המנכ"ל לשבע השנים האחרונות. בתגובה, הדירקטוריון אישר שינוי בתקנות המאפשר הקלות במדיניות התגמול, מה שאפשר לחברה להכשיר חלק מההפרשות רטרואקטיבית. אולם, בעלי מניות המיעוט אינם מסתפקים בכך ודורשים ביטול מלא של ההחלטה, החזרת ביטול ההפרשה למלוא הסכום, ופרסום דו"חות מתוקנים לשלוש השנים האחרונות.
המאבק מעלה שאלות מהותיות לגבי ממשל תאגידי, שקיפות פיננסית, וזכויות בעלי מניות מיעוט בחברות ציבוריות. התפתחות זו עשויה להוות תקדים משמעותי בשוק ההון הישראלי, ולהשפיע על האופן שבו חברות מתנהלות מול בעלי מניות המיעוט שלהן. בעוד שהתוצאה הסופית של המאבק עדיין אינה ברורה, ברור כי ההשלכות שלו יחרגו מעבר לגבולות חברת יצוא ועשויות להשפיע על הרגולציה והפרקטיקות בשוק ההון כולו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רונלי הפסיכית
    אני מסוכסכת עם עצמי 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש בלאגן בראש שלי ואני לא מקבלת כסף על זה --רונלי מסוכסכת עם רונלי--
    סגור
  • אם היית יכולה - היית מתגרשת מעצמך (ל"ת)
    רונלי הפסיכית 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור