השוק

עכשיו זה סופי: דניאל ספיר מונה למנכ"ל אלקטרה פאוור

דניאל ספיר שכיהן עד לא מכבר כמנכ"ל סלקום מונה באופן רשמי למנכ"ל אלקטרה פאוור; בעלי המניות של החברה זומנו לאסיפה לאשר את תנאי השכר; מאז המינוי עלתה מניית אלקטרה פאוור ביותר מ-5% |  כל הפרטים
ניצן כהן |  2
דניאל ספיר (צילום סיון פרג)
דירקטוריון אלקטרה פאוור אישר את מינויו של דניאל ספיר למנכ"ל החברה. ספיר הודח באופן מפתיע מניהול סלקום אך לפני כחודש אולם בשל העובדה שהוא נחשב לדמות מוערכת בשוק ההון המקומי, הרי שאלקו קפצה על המציאה ומינתה אותו באופן כמעט מידי לתפקיד מנכ"ל החברה.
אלקטרה פאוור תכנס אסיפת בעלי מניות מיוחדת בעוד 4 ימים כדי לאשר את המינוי ואת תנאי השכר של ספיר. עם מינוי של ספיר למנכ"ל החברה עשתה המניה מהלך עליות ש ליותר מ-5% מה שמבטא יותר מכל את האמון הרב שמייחסים בשוק ההון ליכולות שלו.
על פי תנאי השכר שנקבעו עם ספיר הוא יקבל משכורת חודשית של 109 אלף שקל ברוטו ויהיה זכאי לבונוס של שכר שנתי כש-9 משכורות מתוך זה יהיו תלויות ביצועים, כלומר עמידה ביעדי EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) שיקבעו בהמשך. 3 משכורות נוספות ישולמו כבונוס בהתאם לשיקול דעת דירקטוריון החברה. ספיר יקבל גם 447.3 אלף אופציות שבהינתן מימוש מלא שלהן, הן מהוות 2.5% מהון החברה (שלא בדילול מלא).
אלקטרה פאוור היא למעשה זרוע האנרגיה של קבוצת אלקו. היא מחזיקה בסופר גז אולם היא נכנסה בתקופה האחרונה לתחום מכירת החשמל ללקוחות פרטיים. החברה חתמה לא מכבר (בחודש יוני האחרון) על הסכם לשיתוף פעולה עם אנלייט שהוא שיתוף פעולה מעניין מאוד בשל היכולות של אנלייט בייצור חשמל ויכולות התפעול של אלקטרה פאוור.
אלקטרה פאוור נמצאת בשליטת אלקו שמחזיקה ב-61% ממניות החברה, פוליסות הביטוח המשתתפות ברווחים של מגדל מחזיקות ב-7.8% מהחברה, קופות הגמל של הפניקס מחזיקות 7.2% מהחברה ובנק לאומי מחזיק בחברה ב-4.6%.
את הרבעון השני של השנה סיימה אלקטרה פאוור עם הכנסות של 186.7 מיליון שקל לעומת 155.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ברבעון השני של השנה ב-39 מיליון שקל לעומת 33.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-26 מיליון שקל לעומת כ-9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל והרווח הנקי שלה הסתכם ב-2.4 מיליון שקל לעומת הפסדים של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בחירה טובה. מינוי ראוי. בהצלחה רבה (ל"ת)
    עפר 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מלך- השראה
    M 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכ"ל ואדם מדהים מקצוען וחרוץ זכיתם
    סגור